ff voorstelle: 29 jaar, en discalculie

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

ff voorstelle: 29 jaar, en discalculie

Berichtdoor albie_john » 25 Jun 2011 15:47

Hallo Iedereen die dit leest.

Ben een griet van 29, woon in Den Haag, ik woon met begeleiding omdat ik een lichte verwant aan autisme heb (PDD-nos), ik heb n vriend en ga aan t eind van dit jaar op 11-11 trouwen.

Rond mijn 16e jaar ben ik er achter gekomen dat ik discalculie heb.
Alleen wist ik toen nog niet dat het zo heette, dus noemde ik het toen rekenblind.

Ik liep toen stage bij een bloemen en plantenkwekerij, en mijn stagebegeleider van school kwam zo nu en dan wel eens langs.
Op n dag moest ik bloemen tellen ofzo, ik weet t niet meer presies.
Maar zij stond achter me, te praten met mn baas, en af en toe zij ze ns wat tegen mij.
Maar omdat ze dus af en toe wat tegen mij zij, raakte ik steeds de tel kwijt, en moest ik opnieuw tellen.

Dat viel haar op, en toen zij ze dat tegen mn baas.
Dat hoorde ik, en toen had ik ineens door dat ik dus rekenblind was, omdat ik dus ook niet kon rekenen.
Had moeite met getallen onthouwen, verjaardagen, dagen, klokkijken, digitaal kijken, enz enz enz

Dus zodoende ben ik er achter gekomen dat ik dus discalculie heb.
Ik kan er wel mee leven op zich, maar soms dan heb ik er echt moeite mee, bijvoorbeeld met digitaal klokkijken, dan zie ik bijvoorbeeld 16:30 staan, en dan denk ik dat het half 4 is in plaats van half 5.

En ik doe veel rummicub.
Maar bij het begin moet je 30 punten bij elkaar hebben om uit te kunnen leggen.
Voordat ik dan eindelijk een keer uitleg met 30, is iedereen al zowat zijn stenen kwijt van zijn plankje.

En inschatten, dat kan ik ook niet.
Ik kom daarom ook vaak te laat, want ik kan niet inschatten hoeveel tijd ik nog heb om dingen te doen.
Ik schat tijd ook altijd verkeerd in.

Boodschappen doen en afrekenen?
Ik let er al niet eens meer op bij de kassa wat ze me teruggeven, want ik kan toch niet rekenen.

Gelukkig kan mijn vriend wel rekenen, en die helpt me ook wel eens zo nu en dan.
Dus dat scheelt.

Maar verder kan ik wel redelijk leven met mijn discalculie, en mijn autisme.

Groetjes Albie
Ook al heb ik discalculi en autisme, toch ga ik trouwen op 11-11-11!!
albie_john
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 Jun 2011 19:32
Woonplaats: Den Haag, Zuid Holland

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten