Openbaar vervoer en snelwegen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Openbaar vervoer en snelwegen

Berichtdoor IlseD » 30 Mrt 2011 14:01

Hoi,

Hoe functioneren jullie in openbaar vervoer en op de snelweg?

Op dit moment studeer ik en heb ik een zeer onregelmatig rooster. Elke dag moet ik opzoeken laat de bussen gaan, de treinen, de spoornummers enzovoorts en mega lang uitrekenen hoe laat ik van huis weg moet gaan en dat absoluut als reminder op papier schrijven. Normaal ben ik eenhalf uur van te voren aanwezig op school, maar ik ben een paar keer precies een uur te laat gekomen.
Ik heb drie keer (in vier jaar tijd gelukkig) gehad dat ik bijvoorbeeld om één uur op school wil zijn. Dan zorg ik dat ik om kwart voor één op het station ben. In plaats van 12.45 kom ik om 13.45 aan. Gewoon omdat ik ervan overtuigd was thuis dat 13.45: kwart voor één is. Oeps! Ook gaan er twee bussen naar mijn huis: de 50 en 51. Naar mijn vrienden gaat alleen bus 50. Toch stap ik wel eens in 51 met volle overtuiging dat dat de goede is. Na vijf jaar onthou ik het nog steeds niet. Gelukkig gaat er trouwens geen bus 15, want ik draai cijfers ook vaak om.

Laatst hadden wij tijdens het eten een discussie hoe je van A naar B komt met de auto. Vriend Joop zei dat hij alle snelwegnummer uit zijn hoofd kent. De twee andere zeiden dat zij gebouwen en andere herkenningspunten onthouden. Zelf weet ik goed waar plaatsen en vooral steden ongeveer zijn en volg ik borden. Ik kom er altijd wel uit. Herkenningspunten werkt niet bij mij, omdat ik nooit zit op te letten en het verkeerd onthou, of het gewoonweg vergeet. snelwegnummer onthouden... tjah, need I say more?!

Brand maar los allemaal.............
IlseD
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 Mrt 2011 11:47

Re: Openbaar vervoer en snelwegen

Berichtdoor Administrator » 20 Mei 2011 8:30

Gelukkig kun je ook om jezelf lachen, dat is belangrijk!

Ik heb het geluk dat ik wel goed kan kaartlezen en ook met de tijden op een bord op het station goed overweg kan. Vraag me niet om zomaar ergens naar toe te rijden en weer terug zonder TomTom. Ik zie dan meer van de wereld dan anderen zou ik zeggen :)
Voor de zekerheid ga ik altijd vroeger op pad, als ik dan fouten maak kom ik alsnog op tijd. Cijfers onthouden is ook niet mijn ding. Ik heb ook moeite met het onthouden van ons telefoonnummer. Ach ja, ik kan weer andere dingen denk ik dan maar :)

Toen onze zoon met het openbaar vervoer naar school moest, zeiden we tegen hem: "Als je je paspoort moet laten zien ben je te ver". :)
met vriendelijke groet,
Administratie Dyscalculie

www.dyscalculie.org
info@dyscalculie.org
Gebruikers-avatar
Administrator
Site Admin
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 01 Sep 2003 10:29
Woonplaats: Gelderland

Re: Openbaar vervoer en snelwegen

Berichtdoor Evelien » 03 Aug 2011 13:14

Hoi,
Ik weet precies wat je bedoeld met al die tijden! :mrgreen:
Ik heb namelijk precies hetzelfde! Ik zit altijd ook enorm lang mijn bus- en treintijden uit te rekenen.
Laat staan hoe laat ik dan van bed af moet, etc.!

Omdat ik met verschillende werkplekken te maken heb, heb ik ook verschillende bustijden... En ik ben nog met mijn autorijlessen bezig, die het zo nu en dan nog moeilijker maakt! ;)
Ik ben vanwege al die wisselende tijden en bussen, een ochtend voor het uitrekenen gaan zitten.
Ik denk dat ik er wel een halve dag mee zoet ben geweest. En heb alle mogelijkheden in een schrift genoteerd die ik altijd bij me heb.

Gelukkig heb ik wel een goed geheugen in busnummers etc. en draai die nooit om, zoals jij dat hebt. Soms als ik dan alsnog de bus mis (meestal door omstandigheden) dan zie ik wel op de bushalte hoe laat hij vertrekt en dan wordt het rekenen geblazen. Ahh! :P Ach ja...

Ik kan je alleen een advies geven om zoveel mogelijk te noteren. Maak een schema met wat je waar en wanneer naartoe gaat. En wat de mogelijkheden zijn (ook als je bijvoorbeeld een bus gemist hebt, wat me gisteren is overkomen :P) Ik zet er zelfs bij hoe laat ik dan van bed af moet :P.
Mijn schrift met al die tijden geeft mij rust. Ik heb lang niet alle tijden opgeschreven dan zou ook ik gek worden. Maar als alles goed gaat dan weet ik welke bus ik moet hebben en hoe laat deze dan komt...
(als het goed gaat...)

En op de openbare weg... Zoals ik al zei ben ik bezig met autorijlessen. Ik heb geen idee waar mijn dyscalculie me heen zal brengen...haha :mrgreen:

Ik moest een keer een uur later op mijn werk komen. En toen zweerde ik dat ik al weg moest....
Misschien voel je hem al aan komen... Ik moest nog een uur wachten!! haha :mrgreen:
Ik had zelfs mijn jas al gepakt :P Oeps bijna foutje...

Groetjes Evelien
Evelien
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 04 Okt 2009 12:22


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron