mij even voorstellen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

mij even voorstellen

Berichtdoor jolanda 1964g » 26 Aug 2010 9:27

mijn naam is jolanda ik ben 46jaar oud,
woon in Noordbrabant, zo lang ik weet heb ik grote problemen met rekenen
draai getallen om romeinse getallen is voor mij iets onwerkelijks zie ze wel maar geen idee wat waar moet staan in een klok. ook boodschappen doen is vrij moeizaam omdat ik niet weet wat voor wissel geld ik terug krijg,
dit is wat je in de loop der jaren leert ik heb ezel brugjes uitgevonden voor me zelf wat redelijk werkt, ik kijk bijvoorbeeld naar even getallen bij voor beeld 55. 0f vijftig ik zal bijna nooit iets kopen wat bijvoorbeeld 79 euro cent kost omdat het vrij moeilijk is dit getal in een rijtje te krijgen omdat ik niet weet of het nu 79cent is of 97cent, dan moet ik dus mijn brugetje maken de metode is voor mij dus dat 79 bijna 80 is en zo heb ik het voor vele niet begrijp baar is maar voor mij werkt het redelijk ik zal niet schrijven dat het me altijd lukt, hier leer je ook mee omgaan
groetjes jolanda
jolanda 1964g
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 25 Aug 2010 15:37
Woonplaats: nvt

Re: mij even voorstellen

Berichtdoor jessika » 27 Jan 2011 20:52

ben nu blij dat ik niet de enige ben met het rekenprobleem, het begon zoals bij vele van jullie met het verschrikkelijke telraam met zijn houten vrolijke kleurtjes ,(In mijn lagere schooltijd ben nu 50 jaartjes oud)
Ik heb menig uurtje moeten nazitten , met de opdracht deelsommen uit te rekenen, tot de uitkomst nul , dit is mij nog nooit gelukt som werd alleen maar langer , todat ik ging huilen en naar huis mocht gaan.
Op mijn raport stond dan het kind is heel creatief , dromerig , maar rekenen dat zal er nooit in zitten .
heb toch de Mavo gedaan op een school waar je het diploma kon halen zonder wiskunde ,boekhouden, natuurkunde(allemaal rampvakken). Heb zelf geen moeite met klokkijken, wel met links en rechts , orientatie, als ik een winkel uitloop moet ik altijd een tijdje wachten totdat ik weet welke kant ik uitmoet!
Hoofdrekenen breekt me het zweet uit , vooral met oneven getallen , optelllen gaat iets beter delen aftrekken ho maar geld teruggeven zeer benauwend! , dit alles heeft ook mijn beroepskeuze en studie beinvloed, werk nu in de thuiszorg (hierbij hoef je niet te rekenen ) , maar zodra het woord kassa valt raak ik in paniek en haak af.
Heb dan ook nooit 10 cent bij (terwijl mijn beurs volzit met kleingeld) zal ook heel blij zijn als je alleen maar zou mogen pinnen , zou ik meer rust in mijn hoofd hebben bij het booschappen doen )
Mijn verhaal in het kort!
jessika
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 Jan 2011 16:53


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron