Psychologie studeren

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Psychologie studeren

Berichtdoor Noes » 29 Jun 2010 15:23

Hallo Allemaal,
Ik heb mijn schooltijd altijd wel goed kunnen doorlopen, pretpakketjes met alleen economie wat me soms kopzorgen gaf, en opleidingen als spw en sph.
Geen rekenwerk. :lol:

Nu wil ik graag psychologie gaan studeren...tja dan krijg ik met wiskunde en statistieken te maken :shock: HELP!!!.


Ik sta op de wachtlijst voor ADD + Dyscalculie onderzoek, ik ga er al vanuit dat het zo is maar ik hoop dan met een dyscalculieverklaring misschien iets te kunnen doen.

Wie denkt dat ik uberhaupt wel psychologie kan gaan studeren met dyscalculie? of kan ik er maar beter helemaal niet aan beginnen om teleurstellingen te voorkomen?
Noes
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 Jan 2010 20:10

Berichtdoor hannah » 20 Sep 2010 18:38

Hallo Noes,

ik zat in hetzelfde schuitje.
Ik heb de opleiding verzorgende gedaan en hierbij hoefde ik bijna niet te rekenen. Bij het beetje rekenen wat we kregen heb ik het advies gekregen een discalculie test te gaan doen. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg mijn dyscalculieverklaring en het bleek ook nog een erge vorm te zijn ook. End at nog wel terwijl ik in het eerste jaar van mijn opleiding een niveau hoger wou gaan doen. Namelijk verpleegkundige. Hierbij hoorde echter ook het verpleegkundig rekenen.
Ik stond voor de keuze om het toch te proberen of om op hetzelfde niveau verder te gaan.
deze keuze maak je niet zo 123 en heb besloten om deze opleiding af te maken en dan wel weer verder te zien.
Inmiddels is de opleiding afgerond en heb een poosje terug een baan aangeboden gekregen als leiddinggevende in een winkel (wel met een kruiwagentje).
Dit leek mij zo gaaf! 20 en dan ledinggevende wauw! inmiddels zijn we een paar maanden verder en is iedereen tevreden met mijn functioneren. Tuurlijk vind ik het nog elke keer moeilijk om de omzet te berekenen e.d.
Ik geloof er in dat als je iets egt wil, je er met een beetje hulp zeker wel komt.
Durf te vragen en te praten over je probleem. Zolang je maar laat zien dat je egt je best doet kan niemand je iets kwalijk nemen.

liefs hannah
Je hebt 3 soorten mensen, mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen. ´´wink´´
Gebruikers-avatar
hannah
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 27 Sep 2009 13:55
Woonplaats: Groningen

Re: Psychologie studeren

Berichtdoor Dyscal » 02 Okt 2011 11:01

Ik heb ook psychologie gestudeerd maar moest afhaken vanwege dus wiskunde en statistiek. Ik moest wiskunde op vwo niveau hebben, maar bij de breuken ben ik afgehaakt. Heel erg jammer!! Universitaire studies die ik interessant vind hebben de verplichting dat je wiskunde op vwo hebt. Tja pieeep happens. Dan maar andere interesses zoeken... :wink:
Dyscal
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 Sep 2011 18:53


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron