Nieuw nieuw nieuw !!

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Nieuw nieuw nieuw !!

Berichtdoor Sylvia » 24 Okt 2009 21:23

Hallo

Graag wil ik me even voorstellen. Mijn naam is Sylvia, ik ben 36 jaar, ik heb 2 kinderen van 4 en 7.

Zo lang ik me kan herrinneren heb ik een rekenprobleem. In de jaren '80 werd het op de lagere school afgedaan als "ze kan het niet" en ik kreeg een onvoldoende en een MAVO advies. Na de MAVO, volgde echter HAVO en HBO en zelfs Universiteit (met de zogezegde 2 vingers in de neus...)

Het rekengebrek speelt me soms enorm parten, en op andere momenten niet. Zo ben ik bijvoorbeeld heel erg trots dat ik regelmatig achter de kassa zit bij onze kermis attractie, en dat gaat ook prima! Mijn kassa klopt altijd. (mijn vriend is exploitant)

Verder heb ik me een keer vergist in de tijd, er stond op mijn klok 14.30u nu is 14 "twee uur" en 30 is "half uur" dus ik dacht het is half twee :cry: de kinderen zijn om half drie uit, ik heb nog een uur... niet dus! De juf belde en ik heb er echt een traantje om moeten laten, wat voelde ik me stom!

Ik steek regelmatig drie vingers op en zeg dan "twee" :oops:

De weg uitleggen, links en rechts uit elkaar houden, als iemand anders mij een logistieke kwestie voorlegt... allemaal situaties waarin mijn gebrek de kop op steekt.

Maar, zoals gezegd er gaat gelukkig ook veel goed. Ik heb mijn eigen ezelsbruggetjes en ik kom daar redelijk goed mee weg.

Hoop hier op het forum herkenning te vinden maar zeker ook een luisterend oor te kunnen bieden aan diegene die het nodig hebben.

Groeten
Sylvia
Sylvia
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 24 Okt 2009 20:52
Woonplaats: Venray

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron