kan iemand mij helpen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

kan iemand mij helpen

Berichtdoor christine1986 » 09 Aug 2009 14:01

hallo allemaal

ik ben nieuw hier en ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is christine en ik ben 22 jaar oud.
Zolang als ik me kan herinneren kan ik niet rekenen. ik kan sinds kort op papier optellen en aftrekken maar verder dan dat kom ik niet. Helaas heeft dyscalculie altijd een slechte invloed op me gehad vaak kreeg ik de stempel dom op me hoofd geplakt maar behalve dat ik niet kan rekenen gaat alles goed. drie weken terug ben ik getest en inderdaad dyscalculie.
Ik vind het fijn om nu eindelijk is weten waarom het me niet lukt maar nu heb ik nog wel een probleem ik volg de opleiding verzorgende en hierbij krijg ik een toets verpleegkundig rekenen waarbij ik minimaal een 8 moet halen. Ik haal die toest nooit zonder hulp maar profesionele hulp kost al gauw 50 euro per uur wat ik van mijn studiefinanciering nooit kan betalen.
weet iemand of dit vergoed wordt en zo ja door welke instantie?

alvast hartelijk dank voor het antwoord want ik wil absoluut niet zakken omdat ik niet kan rekenen.

groetjes christine
christine1986
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 Aug 2009 18:51

Geen idee eigenlijk

Berichtdoor shibbyzef » 29 Sep 2009 15:03

..maar het moet denk ik wel mogelijk zijn om je situatie uit te leggen aan iemand van je verzekering. Klinkt misschien vaag, maar dat zou toch wel moeten kunnen, gezien het toch echt een probleem is van 'medische' aard, en financiele hulp hierbij wel mogelijk zou moeten zijn.

Succes er iig mee!
Perseverance and believing in your capabilities is the one true thing that will help you advance in life. And that's what it's all about.
shibbyzef
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 24 Nov 2005 23:17
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor hannah » 29 Sep 2009 20:26

Hoi,
ik zat met hetzelfde ik wilde ook verpleegkundige gaan doen, maar ikben gezakt voor mijn rekentoetsen. Op school horen ze je hulp aan te bieden en extra bijlessen in mijn eerste bijles vroeg de leraar wat ik niet snapte. Ik vertelde het waarom ik het andwoord kreeg± dat heb ik je net al uitgelegd. Ik zij dat ik het nog niet snapte hij zij: DAN KAN IK JE NIET HELPEN! en hij liep boos weg..
het is moeilijk omhier goede hulp voor te vinden. ik kan je met dit verhaal niet verder helpen, maar wou een soortgelijk probleem met je delen
Succes!
Je hebt 3 soorten mensen, mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen. ´´wink´´
Gebruikers-avatar
hannah
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 27 Sep 2009 13:55
Woonplaats: Groningen


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron