ontkennen van Dyscalculie

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

ontkennen van Dyscalculie

Berichtdoor sia » 14 Jun 2008 16:30

Hallo,
Mijn zoon van 15 zit op t vmbo en daar wordt het bestaan van dyscalculie ontkend, hij zou lui en dom zijn. Vreselijk vind ik dit. Heb het zelf ook..Alleen minder erg.

Mijn vraag is hoe kan je iemand overtuigen dat het wel degelijk bestaat.
Heb al naar deze site verwezen..

groet ,Sia
groetjes, Sia
sia
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 14 Jun 2008 13:44

ontkennen van dyscalculie

Berichtdoor Teuntje » 15 Jun 2008 13:12

Hallo Sia,

Ik wil hier toch even op reageren!

Ik ben stomverbaasd over de reactie van deze leerkracht, of leerkrachten!?

Doe er alles aan om de leerkrachten van je zoon er van te overtuigen dat dyscalculie wel degelijk bestaat!

Die leerkrachten zouden eens een gesprekje aan moeten gaan met de mensen die op dit forum eindelijk hun probleem kunnen en durven bespreken!

Jammer dat deze leerkrachten nog bestaan!
Uit ervaring weet ik dat er leerkrachten zijn die wel weten dat dyscalculie wel degelijk bestaat!
Ga op zoek naar iemand die wel begrip heeft en vooral interesse toont voor de problemen waar je zoon mee te maken heeft.

Ik heb mijn zoon, die met dit zelfde probleem te maken heeft gehad op een andere school gedaan waar wel begrip was voor dyscalculie!

Ik heb zelf dyscalculie in ergere mate dan mijn zoon maar dat heeft zeker te maken met de goede opvang die mijn zoon destijds heeft gekregen op die andere school!

Mijn zoon is nu 31 en zit totaal niet met zijn dyscalculie probleem omdat hij geweldig opgevangen is door zijn leerkrachten!

Ik wens je heel veel sterkte en vooral je zoon wens ik begrip en steun toe in de toekomst!

Met vriendelijke groet,

Teuntje
Tina
Teuntje
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 02 Jun 2008 16:48
Woonplaats: Velp

ontkennen van discalculie

Berichtdoor qwerty » 19 Jul 2008 13:00

Hallo Sia,
Vervelend voor je zoon, dat het ze ontkennen. Misschien kun je het laten testen dat je zoon daadwerkelijk discalculie heeft. dan heb je gewoon een bewijs en het staat op papier.
Veel sterkte gewensd.
qwerty
qwerty
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 20 Feb 2008 21:51


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron