Welke vervolgopleiding na het VMBO niveau 4????

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Welke vervolgopleiding na het VMBO niveau 4????

Berichtdoor Lies Vellinga » 28 Mei 2008 19:53

Een dringende vraag: wie heeft er ervaring met een MBO-4 opleiding met dyscalculie? Mijn dochter heeft na het behalen van VMBO-4 -2 jr. Nimeto gedaan. Daar moest ze vanaf omdat het computer programma voor standbouw voor haar niet te doen was (ze wilde etaleren, maar moest dit vak verplicht volgen!). Dus na 2 jaar werd haar verteld: ga maar weg, want dat haal je toch niet. Niet echt prettig natuurlijk. Gisteren bij de opleiding toerisme geweest en daar beginnen ze dan over het maken van een ondernemingsplan. Ja, natuurlijk zit dat er niet echt in bij haar, maar daardoor kan ze dus nergens terecht: het is toch te gek!! Wie heeft suggesties????
Lies Vellinga
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 28 Mei 2008 16:01

Berichtdoor Alathariel » 15 Jun 2008 16:48

Helaas komen getallen overal wel terug...

Ik doe zelf MBO-4 Fotografie (weliswaar na de HAVO en 3 jaar HBO wat niet beviel), en ook daar vind je het terug. Diafragmareeksen, sluitertijden, en de logica tussen die twee zijn mij nog steeds een groter raadsel dan de rest van de klas. Ik weet wat een sluitertijd is en of dat lang of kort is, en ik weet wat een bepaald diafragmagetal doet, maar het blijft moeilijk en ik moet er nog steeds lang over nadenken.
Nou wordt het ook niet makkelijker doordat bijv. een groot diafragmagetal een klein diafragma inhoudt, en een groot diafragmagetal zorgt dan weer wel voor een grote scherptediepte. Dat is voor mij onlogisch, maar dat heb ik er nu, na ruim een half jaar, dan eindelijk in zitten.

Maar wat ik probeer te zeggen is dat ik denk dat er geen enkele opleiding is zonder getallen. Vooral ook omdat overal de computer aan te pas komt tegenwoordig...
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Re: Welke vervolgopleiding na het VMBO niveau 4????

Berichtdoor Willemieke » 26 Aug 2008 9:49

Lies Vellinga schreef:Een dringende vraag: wie heeft er ervaring met een MBO-4 opleiding met dyscalculie? Mijn dochter heeft na het behalen van VMBO-4 -2 jr. Nimeto gedaan. Daar moest ze vanaf omdat het computer programma voor standbouw voor haar niet te doen was (ze wilde etaleren, maar moest dit vak verplicht volgen!). Dus na 2 jaar werd haar verteld: ga maar weg, want dat haal je toch niet. Niet echt prettig natuurlijk. Gisteren bij de opleiding toerisme geweest en daar beginnen ze dan over het maken van een ondernemingsplan. Ja, natuurlijk zit dat er niet echt in bij haar, maar daardoor kan ze dus nergens terecht: het is toch te gek!! Wie heeft suggesties????


Hoi!

Ik heb zelf SPW4 gedaan. Hier komt geen rekenen in voor.

Groetjes!
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron