Rekentoets gehad...

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Rekentoets gehad...

Berichtdoor Alathariel » 11 Jun 2007 12:48

...En het ging waardeloos :( . Het was ook nog eens ontzettend belangrijk, het was namelijk een deel van mijn aanmeldingsonderzoek voor mijn nieuwe opleiding... Ik ga in september Fotografie studeren aan het Technisch College in Ede. Ik kreeg te horen dat ik dat aanmeldingsonderzoek had, maar er werd niet verteld wat het precies inhield. Rekenen dus, onder andere. En je mocht geen rekenmachine gebruiken, alleen pen en papier, en het ging op tijd, op een gegeven moment was je tijd gewoon op als je niet snel genoeg was.
Nou kan ik dus sowieso al niet hoofdrekenen, maar als je dan ook nog weet dat het snel moet omdat het op tijd gaat, lukt het al helemaal niet. Het ging dan ook rampzalig. Je kreeg eerst wat oefenopgaven, dan kreeg je achteraf nog te horen of je het goed had, en zo niet, hoe het dan moest. Ik zag er echt geen logica in. Het waren van die sommen met een klein verhaaltje, dus je moest eerst de getallen die van belang waren uit dat verhaaltje zien te halen, en dan nog uitrekenen. Het was multiple choice, er waren steeds 6 antwoorden. Maar mijn eigen antwoord stond daar zelden tussen, dus ik heb een hoop maar gegokt.

Ik baal er echt enorm van, straks mag ik niet op die opleiding gaan studeren, alleen omdat ik niet kan rekenen (hoewel ik niet waar je rekenen voor nodig hebt bij Fotografie). Een dyscalculieverklaring heb ik niet, want ik kan geen test betalen, en ben nu al 1,5 jaar op zoek naar een goedkope testmogelijkheid, dat heb ik maar zo'n beetje opgegeven. Ik kan dus niet bij het plaatsingsgesprek zeggen dat ik dyscalculie heb. Dat heb ik zeer waarschijnlijk wel, maar ik heb geen verklaring. Dus ik kan alleen maar hopen dat ze me toch wel toelaten, op basis van mijn motivatie en eindexamencijferlijst. Daar staat door puur geluk toch nog een 6 op voor wiskunde...
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Re: Rekentoets gehad...

Berichtdoor Willemieke » 11 Aug 2007 9:39

Alathariel schreef:...En het ging waardeloos :( . Het waren van die sommen met een klein verhaaltje, dus je moest eerst de getallen die van belang waren uit dat verhaaltje zien te halen, en dan nog uitrekenen. Het was multiple choice, er waren steeds 6 antwoorden. Maar mijn eigen antwoord stond daar zelden tussen, dus ik heb een hoop maar gegokt.


Hoi Alathariel!

Wat een drama! Ik begrijp je helemaal! Tis echt vreselijk om dan zo'n toets te maken! Zelf heb ik met HBO-V duaal het ook geprobeerd. We kregen toen een toets waar je je niet op kon voorbereiden. (zeiden ze) Wat bleek toen ik zat te wachten in de wachtkamer met nog een stel meiden...dat het een rekentoets was!!!! Daar was iemand achter gekomen! Als ik dat had geweten.... :shock: Dus ik ging al met een depri gevoel naar binnen maar toch maar proberen met de grootste kennis der wiskunde ever :wink: Hoe dan ook...het ging ook zeer dramatisch. Het waren inzicht sommen, hoofdrekenen en verder nog berekenen van dingen. :cry: Ik begreep er helemaal niets van dus ook bij mij was het een gokfestijn :P Helaas...geen HBO-V dus.
Veel succes met het afwachten van de uitslag! Ik zal voor je duimen! Laat je nog weten hoe t afloopt...?

Groetjes Willemieke
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron