Another member

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Another member

Berichtdoor K. van der Staak » 05 Jun 2007 21:12

Hoi allemaal,

Wat een regionale kranten artikel over dyscalculieal niet teweeg brengt. Ook ik zal me maar even introduceren. Ik ben Karin van der Staak en weet recentelijk dat dyscalculie de rode draad in mijn leven is.

Even in het kort, Ik ben 40 jaar en woon samen met mijn vriend en onze 2 honden (Newfoundlanders). Ik heb inmiddels een, vrij heftig, leven achter de rug waar iemand, over het algemeen, een heel leven over doet. Ik ben o.a. getrouwd geweest, gescheiden en bezit sinds mijn 29e ook de membership over de erfenis van Thomas Hodgkin, oftewel een vorm van lymfklierkanker. (non-hodgkin) waardoor ik 8 maanden van chemotherapie achter de rug heb.

Nu weet ik inmiddels dat slechte ervaringen ook voor positieve ervaringen kunnen zorgen. Door mijn kanker heb ik op een bepaald moment psychologische hulp gezocht en wat denk je......na een aantal tests kwam zij met de sleutel op heel veel vragen, namelijk ik had dyscalculie!?......Toen ik haar vroeg wat dit was heeft ze mij eea uitgelegd. Uit mijn tests kwam namelijk naar voren dat ik op zaken als communicatie en alles wat met letters te maken had middel tot hoog scoorde maar met alles wat met rekenen en cijfers te maken had zowat lagere school niveau haalde. Dit verklaarde voor mij heeeeeel veeeeel!

Wat jullie allemaal vertellen over vroeger op school, dit is allemaal zo herkenbaar. Ik heb speciaal onderwijs genoten omdat ik op een normale school niet meekon? Ik heb wel 4x opnieuw het vak wiskunde opgepakt, bijles hierin gehad, met het enige resultaat dat de leraar op een gegeven moment mij aanraade er maar mee te stoppen? Nu nog vraag ik vaak mijn vriend hoeveel 2dl is of 1 pond gehakt wanneer ik weer ns probeer een recept goed uit te voeren?
Ik werk als assistent personeelszaken, gelukkig heb ik niet al te veel met cijfers te maken, maar als ik de uren op een urenbriefje van een uitzendbureau moet optellen is dit een actie van ± een 1/2 uur en dan nog hoop ik maar dat ze goed zijn?

Ik weet het nu in iedergeval te benoemen maar hierdoor heb ik dubbel last omdat de dyscalculie concentratie en geheugen problemen geeft en de gevolgen van de chemo's ook z'n tol hebben geëist.

Maar ik heb recentelijk een nintendo DS aangeschaft met de Braintraining als 'spel' hiermee kun je dus oefeningen doen om je hersenen te activeren een regelrechte aanrader!! Je krijgt ook tips en goede motivaties. Misschien tip van de week.

Nou zover wel even voldoende verteld dacht ik zo
Groetjes aan iedereen
Newfy fan
K. van der Staak
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 29 Mei 2007 19:58
Woonplaats: Loon op Zand

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron