Ik zal mij ook even voorstellen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Ik zal mij ook even voorstellen

Berichtdoor supperwijfie » 11 Mei 2007 15:06

Hoi iedereen!

Bij toeval kwam ik op deze site terecht, en ik ben er heel blij om, om hem gevonden te hebben.

Ik ben Kim 23 jaar en woon in Alkmaar, en volg een HBO opleiding.
Ik weet sinds 4 jaar dat ik dicalculie heb en dyslexie. Dubbel pech. Maar langzamerhand begin ik er steeds meer aan te wennen. Ook al loop ik nog zo vaak tegen onbegrip aan of tegen mijn eigen onmacht. Een voorbeeld afgelopen week moest ik een dag naar haarlem, met de trein,
12.45 moest ik erin zitten, maar ik zat er om 11.45 in. Dit kwam omdat ik mijn wekker verkeerd gezet had en geen benul van tijd heb. Ik kon me wel voor mn kop slaan. Op school examen demografie en statestiek, ik heb ze eindeloos herkanst schriftelijk en uiteindelijk mondeling, totdat de leeraar er ook geen heil meer in zag en me een voldoende gaf.

Stage.. moest ik weg want ik ruimde dossier niet goed op, was het 43 zette ik ze bij 34 neer, tja dan word het wel heel lastig.

Pondje gehakt? of was het nou een ons, is 100 m nou hetzelfde als 1km??.. ik word er gek van!

Ik heb heel lang getwijveld wat voor een studie ik zou moeten volgen, ik heb rechten geprobeerd maar dat lukte niet. Toen ben ik heel goed bij mezelf te raden gegaan wat dan wel bij me past en waar ik sterk in ben. Ik kan goed mn mond roeren, en een praat beroep zou dus ook goed bij me passen. Ik studeer nu maatschappelijk werk en heb het voor elkaar gekregen om in 1 jaar ,jaar 1 en 2 te doen! :D Nieuwe schooljaar ga ik weer stage lopen, ik heb niet de makkelijkste uitgekozen, veel schrijf werk en gereken (met tijden vooral omdat ik veel moet reizen) Toch ga ik de uitdaging aan om voor mijzelf te ontdekken in hoeverre discalculie mij zal belemmeren. Ik denk maar ik kan beter op mijn stage een fout maken dan in het echte werkende leven.!!

Je botst als iemand die discalculie heeft tegen veel dingen aan en menen snappen je niet omdat het allemaal van zo zelf sprekend is. Ik hoop hier zelf wijzer van te worden en anderen te helpen.\

Groetjes Kim
supperwijfie
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 Mei 2007 21:54

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

cron