Voorstellen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Voorstellen

Berichtdoor stareyedkitten » 02 Sep 2003 8:53

8) Hallo,

Ik kom mij hier eventjes voorstellen (hmmmmm, ook de eerste keer dat ik eens initiatief neem :P ).
Mijn naam is Ilonka, ik woon in Brussel en ik studeer diergeneeskunde (in Gent). Ik heb altijd last gehad met wiskunde, rekenen en tellen. Er werd vroeger gedacht dat ik gewoon lui was en ik het niet wou leren, maar onlangs werd dyscalculie vastgesteld.
Niets leuks om te hebben dus, maar op zich wel leuk voor me zelf om te weten dat ik niet dom of lui ben. Er is dus een verklaring voor het feit dat ik niet weet hoeveel geld ik moet terugkrijgen in de supermarkt, dat ik niet weet hoeveel 6x8 is, dat ik geen kaart kan lezen en dat ik geen formules kan onthouden. ( :shock: Pffff.... dit heb ik al zolang willen zeggen, en nu dat ik het eindelijk kwijtkan is het tegen een hoop mensen die het zelfde (of iets gelijkaardigs) zelf ook meemaken.)

Ok, genoeg gezegd voor de eerste post..... :wink:

Groetjes
Ilonka
Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater.
Albert Einstein
stareyedkitten
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 02 Sep 2003 8:40
Woonplaats: Brussel

voorstellen

Berichtdoor primrose » 26 Feb 2004 16:09

hoi,
ik ben marion en nieuw op dit forum
onlangs werd er door mijn werkgever voorzichtig geopperd dat ik misschien wel eens dyscalculie kon hebben even schrikken maar als ik het achteraf bekijk verklaart het een heleboel:
niet kunnen rekenen, inzicht missen,geen kaart kunnen kijken,de weg kwijt raken (haha) enz enz talen daar ben ik goed in
nu weet ik eigenlijk niet wat de volgende stap moet zijn om inderdaad vast te stellen of ik dyscaculie heb of niet
kan iemand mij hierin weg wijs maken?
primrose
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 Feb 2004 16:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Renée » 26 Feb 2004 22:37