Voorstellen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Voorstellen

Berichtdoor stareyedkitten » 02 Sep 2003 8:53

8) Hallo,

Ik kom mij hier eventjes voorstellen (hmmmmm, ook de eerste keer dat ik eens initiatief neem :P ).
Mijn naam is Ilonka, ik woon in Brussel en ik studeer diergeneeskunde (in Gent). Ik heb altijd last gehad met wiskunde, rekenen en tellen. Er werd vroeger gedacht dat ik gewoon lui was en ik het niet wou leren, maar onlangs werd dyscalculie vastgesteld.
Niets leuks om te hebben dus, maar op zich wel leuk voor me zelf om te weten dat ik niet dom of lui ben. Er is dus een verklaring voor het feit dat ik niet weet hoeveel geld ik moet terugkrijgen in de supermarkt, dat ik niet weet hoeveel 6x8 is, dat ik geen kaart kan lezen en dat ik geen formules kan onthouden. ( :shock: Pffff.... dit heb ik al zolang willen zeggen, en nu dat ik het eindelijk kwijtkan is het tegen een hoop mensen die het zelfde (of iets gelijkaardigs) zelf ook meemaken.)

Ok, genoeg gezegd voor de eerste post..... :wink:

Groetjes
Ilonka
Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater.
Albert Einstein
stareyedkitten
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 02 Sep 2003 8:40
Woonplaats: Brussel

voorstellen

Berichtdoor primrose » 26 Feb 2004 16:09

hoi,
ik ben marion en nieuw op dit forum
onlangs werd er door mijn werkgever voorzichtig geopperd dat ik misschien wel eens dyscalculie kon hebben even schrikken maar als ik het achteraf bekijk verklaart het een heleboel:
niet kunnen rekenen, inzicht missen,geen kaart kunnen kijken,de weg kwijt raken (haha) enz enz talen daar ben ik goed in
nu weet ik eigenlijk niet wat de volgende stap moet zijn om inderdaad vast te stellen of ik dyscaculie heb of niet
kan iemand mij hierin weg wijs maken?
primrose
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 Feb 2004 16:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Renée » 26 Feb 2004 22:37

Welkom op het forum Marion,

Het is inderdaad even schrikken als je zoiets hoort.
Het is geweldig dat je de betere kwaliteiten van jezelf kent!

Op het volgende adres kun je wat meer informatie krijgen voor dyscalculie bij volwassenen:
telefoon leerproblemen : http://www.leerproblemen.nl/helpdesk/index.html
0900 5337776 €0,70 per minuut
Ook kunnen ze je daar verder helpen met het vinden van een bureau waar je jezelf kunt laten testen.

Heel bijzonder trouwens dat je werkgever je wijst op de mogelijkheid van het hebben van dyscalculie. Ik ben benieuwd hoe hij daarvan gehoord heeft. Tenzij hij in het onderwijs zit of een aanverwant vak heeft natuurlijk :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor primrose » 27 Feb 2004 18:32

hoi bedankt voor het reageren en ik zal het telno zeker even bellen
ik werk op een bank en heb daar te maken met cijfers uiteraard en ik ondervind daar toch problemen in ze noemde het het dycalculie maar dyslexie omdat ik regelmatig de cijfer omdraai eerst dacht ze dat het kwam door mijn australische invloed ben daar geboren maar woon al vanaf mijn vierde hier in nederland en ben twee talig opgevoed dus mijn engels is net zo goed als mijn nederlands
maar ik ben zelf eens gaan browsen op het web en daar kwam ik dyscalculie tegen ik had daar zelf nog nooit van gehoord
maar ik ga er zeker werk van maken want nu begrijp ik toch meer dan dat ik altijd heb gedacht over mijn cijfermatig inzicht
primrose
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 Feb 2004 16:04
Woonplaats: amsterdam

Berichtdoor Renée » 02 Mrt 2004 10:33

Moeite hebben met spelling en dyscalculie zie je vaak samen.
Ik hoop dat een test je verder kan helpen en inzicht in je problemen geeft.
Laat nog maar eens horen hoe het met je gaat.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron