Soms word ik zo vrolijk van mezelf!!!

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Soms word ik zo vrolijk van mezelf!!!

Berichtdoor elis » 28 Apr 2007 1:37

Behalve de ongemakken heeft dyscalculie ook bepaalde voordelen, soms baal je van alle onzekerheden die het meebrengt (zo snapte ik vroeger het verschil tussen tijdelijk en eeuwig niet en dat is best eng als je ouders een avondje weggaan en je bij de oppas achterlaten) maar soms moet ik gewoon echt keihard om mezelf lachen. Zoals vandaag toen ik mijn fietslampjes op mijn fiets klikte, de rooie voor en de witte achter zonder ook maar een moment het idee te hebben dat er iets niet klopte, en dan rustig drie kilometer fietsen en naar mn lampje kijken en het nog niet zien. Die complete overtuiging waarmee je de dingen precies verkeerdom doet, ik word er soms heel erg vrolijk van.
elis
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 24 Apr 2007 18:54

Berichtdoor AnneliesM » 15 Aug 2007 15:03

Hahaha, ja dat zijn echt de classics. Vandaag had ik ook weer een briljante actie. Ik kocht een bikini en schoenen bij de H&M. Kom ik thuis, blijkt een schoen maat 39 en de ander 40! Heb ik een bikinitopje maat 36 en een broekje maat 44! Bizar. Dit komt dus omdat de Hennes de maten heel vriendelijk met kleurtjes op de hangers aangeeft, maar dan moeten ze natuurlijk wel de juiste maten aan het juiste hangertje hangen he, anders wordt het voor ons soort mensen wel heel gecompliceerd. Morgen maar weer terug dus, hihi.
AnneliesM
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 13 Aug 2007 15:31

Berichtdoor v.gormez » 30 Okt 2007 10:15

Ja, we kennen dat! onze lieveling heeft laatst op een toets van vraagstukken met vierkante euro's gerekend. (voor de goede verstaander hij moest vierkante meters uitkomen)

We hebben er wel heel erg mee moeten lachen!
v.gormez
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 24 Feb 2005 14:10
Woonplaats: belgie

Berichtdoor Rietje » 22 Sep 2009 11:53

of dat je je in wil zetten voor je dochter met rekenmodules.
0x48 = 0
48x0 = 48

En dan lachen ze, maar ze kunnen me niet uitleggen waarom 48x0 geen 48 uitkomst is.
want als ik nou 48 blikjes heb en ik doe dat x 0, dan blijf ik toch 48 blikjes houden?

Ach ik lach wel mee, vind het nu toch wel erg grappig, vooral omdat mijn dochter wel goed kan rekenen en mij dus doorheeft en zichzelf verbeterd en niet laat misleiden.
Rietje
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 22 Sep 2009 10:13

Berichtdoor hannah » 29 Sep 2009 20:32

ik heb een jonger zusje en die is nu ook bezig met rekenen enzo op school. zij weet dat ik een probleem met rekenen heb. op school heeft ze dan een nieuw sommetje geleerd en die vraagt ze trots aan mij.. ik vertel dat ik hem niet weet met een breede glimlach verteld ze het andwoord.. dan komt het: ''mama ik ben beter in rekenen als hannah hea''!
erg lachwekkend, ach ik weet beter toch?
Je hebt 3 soorten mensen, mensen die kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen. ´´wink´´
Gebruikers-avatar
hannah
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 27 Sep 2009 13:55
Woonplaats: Groningen

Re: Soms word ik zo vrolijk van mezelf!!!

Berichtdoor rumeywen » 14 Jun 2012 14:06

hahaha heb voor mijn dochter een keer een tijdslijn gemaakt voor school. Zou haar wel effe helpen want ze heeft net zo als ik dyscalculie. Ze kwam boos thuis want er was werkelijk niets goed ingevuld. Sorry!
heb haar daarna geholpen met een werkstuk van klei. En dit was prachtig geworden. Eigenlijk te mooi voor iemand van haar leeftijd. Geloof niet dat de juf geloofde dat ze het zelf had gemaakt maar ze kreeg wel een goed cijfer.

Laatst was ik in de winkel om een laptop te kopen van 300,00 euro. Het bleek niets te zijn, maar in de stelling ernaast stond wel een mooie. Deze was 420,00 euro.Heb hem gelijk gekocht. Zei nog tegen de verkoper dat het geweldig was dat deze laptop maar 20,00 euro duurder was dan die andere.
Ik kwam helemaal blij thuis en vertelde aan mijn man over de laptop en de prijs.
Goeie deal toch?!
Totdat mijn man vertelde dat het idd een prachtige laptop was maar hij niet 20,00 euro maar wel 120,00 euro duurder was. Oeps foutje!
De verkoper zal wel gedacht hebben dat ik ze niet allemaal meer op een rijtje had.
We moesten er erg om lachen, maar als er een andere auto moet komen neem ik toch mijn man maar mee.
Wordt anders wel een hele dure hobby als ik een reken foutje maak
rumeywen
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 11 Feb 2011 15:02


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron