dyscalculie

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

dyscalculie

Berichtdoor heleen » 29 Jul 2004 18:27

Hallo,

Hoewel dyscalculie bij mij nooit officieel onder die naam is vstgesteld, is er wel een diagnose waaruit blijkt dat ik moeite heb met ruimtelijk inzicht en het correct weergeven en interpreteren van cijfers. Ik ben bang om in de toekomst in mijn werk met berekeningen (maken en begrijpen) geconfronteerd te worden. Ik wil hierover met mijn leidinggevende in gesprek. Mijn situatie is bekend bij de leidinggevende, maar ik vrees dat er geen rekening met mij kan worden gehoudem. Heeft er iemand tips voor mij over hoe dit aan te pakken.
heleen
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 29 Jul 2004 18:20

Berichtdoor Liz » 16 Aug 2004 12:53

Moeilijk probleem lijkt me...
Ik zou me iig laten testen als ik jou was dan sta je tenminste wat sterker tegenover je leidinggevende. Wat voor werk doe je precies als ik vragen mag en waarbij verwacht je precies problemen?
"Life's acquired a dimension that's quite beyond comprehension"--Amour
Gebruikers-avatar
Liz
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 15 Apr 2004 9:49
Woonplaats: Venlo

Berichtdoor heleen » 21 Aug 2004 16:39

Ik ben al getest, maar die testen zijn maar 2 jaar geldig en kosten veel geld. ik ben reïntegratieconsulent (bemiddelingstrajecten uitzetten naar bijv. werk). ik verwacht dat mijn functie straks wordt samengevoegd met rekenkundige taken.
Heleen
heleen
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 29 Jul 2004 18:20

Berichtdoor Renée » 23 Aug 2004 18:44

Hallo Heleen,

Antwoord heeft even op zich laten wachten door de vakantie.
Welkom op het forum!

Ga zeker met je leidinggevende in gesprek. Het zou best eens zo kunnen zijn dat je die rekentaak niet alleen hoeft te doen maar met een collega die het wel kan en ook leuk vindt. Je kunt dan de taken verdelen.

Het ligt er ook maar aan in hoeverre je rekentaken moet uitvoeren. Een goed gesprek kan een heleboel zaken oplossen en verhelderend zijn voor beide partijen.

Heel veel succes gewenst!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor heleen » 19 Sep 2004 12:51

Hallo Renee,

Dank voor je reactie.


Ik vind je voorstel best goed, maar we zitten op het werk midden in een reorganisatie en dan vind ik het lastig om me kwetsbaar op te stellen. Het is ook nog niet duidelijk hoe de nieuwe functies er precies uit gaan zien.

Groeten, Heleen
heleen
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 29 Jul 2004 18:20

Berichtdoor Renée » 21 Sep 2004 13:46

Ik kan me goed voorstellen dat je wil afwachten in zo'n situatie. Ik denk dat jij het beste een goed moment kunt vinden om een dergelijk gesprek te voeren.
Veel succes bij de reorganisatie en misschien valt het wel mee :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron