Even voorstellen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Even voorstellen

Berichtdoor ilonab » 03 Apr 2007 17:55

Hallo,

Vanmorgen toen ik in de trein zat op weg naar mijn werk hoorde ik een stukje op radio 538 over Dyscalculie.

Alles wat ik daar hoorde kwam me zo bekend voor, helaas geen internet op het werk dus een lange dag wachten voordat ik op google kon zoeken naar relevante informatie.

Ik heb de website gelezen met tranen in mijn ogen :cry: eindelijk een verklaring waarom ik nooit de tafels kon onthouden ik niet kan hoofdrekenen en links en rechts altijd door elkaar haal en nog steeds moet nadenken over de digitale kloktijden.

Als kind zijnde heb ik zo vaak gehoord doe er eens iets aan, je snap het toch wel, en de tafel van 7 kan je die nou nog niet.
Hoe vaak ik niet ezelsbruggetjes heb bedacht en ik maar denken dat ik dom was.
Inmiddels ben ik 24 ik heb de Pabo gevolgd, ik heb de rekentest zo vaak moeten doen dat ik hem bijna uit mijn hoofd wist.
Op dit moment ben ik werkzaam op een afdeling hypotheken bij een bank en jah daar komen heel veel cijfertjes in voor. Als toelating moest ik daar ook een rekenvaardigheidstest doen en het hoofdrekenen scoorde ik flink beneden de maat gelukkig heb ik wonder boven wonder een goed ruimtelijk inzicht en heb ik me eruit kunnen praten en mocht ik toch solliciteren nu vanaf 1 April een jaarcontract aangeboden dus al het knokken heeft daadwerkelijk zin.

Ik ben heel erg blij dat ik nu weet dat ik niet enige ben en ik niet dom ben omdat ik bepaalde dingen gewoon niet weet, ik zou me graag laten testen om het voor mezelf zeker te weten, alhoewel de meeste dingen die ik heb gelezen kan het niet missen maar ik heb eindelijk de bevestiging die ik altijd gezocht heb. En ben blij dat ik even mijn verhaal kwijt kan aan mensen die het snappen en je niet dom vinden omdat je in de supermarkt niet even snel kan uitrekenen ofdat je wel genoeg geld terug krijgt bij de kassa bijvoorbeeld.
Alvast heel erg bedankt en wat is dit voor mij een opluchting.
ilonab
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 03 Apr 2007 17:34
Woonplaats: Maarssen

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten