Nieuw en mijn verhaal...

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Nieuw en mijn verhaal...

Berichtdoor Ilsert » 27 Mrt 2007 21:07

[font=Verdana]Beste mensen en eventuele lotgenoten,

Ik ben Ilse, ik ben 18 jaar en ik heb zoals velen hier ook dyscalculie. Aangezien ik al 18 ben, is bij mij sinds oktober 2006 pas bekend dat ik ook echt dyscalculie heb.
Op de basisschool ging rekenen op zich wel, maar altijd maar net een 6- of een 6. Op bijna al mijn tests zoals de entrée toets en mijn cito scoor ik ruim boven gemiddeld en rekenen onder gemiddeld. Uiteindelijk ben ik naar het vwo gegaan, waar ik vanaf de brugklas al meteen slecht begon met wiskunde.. In de eerste 2 klassen waren dat 5en en 4en.. hoe hoger ik kwam hoe lager mijn cijfers. Ze hebben me vaak gematst met overgaan omdat ze het erg vonden om me te laten zitten op wiskunde. Nu ben ik uiteindelijk in 6 vwo, maar ik sta er echt dramatisch voor. En nu weet ik pas net dat ik dus dyscalculie heb, wat echt een opluchting was. Helaas zijn er bijna geen faciliteiten voor dyscalculie, met uitzondering van extra tijd, maar of dat helpt als je er niets van begrijpt?
Als ik de stof een tijdje herhaal dan begrijp ik het wel, maar na een uurtje is het er zo weer uit. Alsof het niet wordt opgeslagen in mijn hersenen. Ik vraag me af hoe ik dan toch in godsnaam hele hoofdstukken verschillende stof onder de knie wil krijgen.
Dat ik zak dit jaar is heel erg waarschijnlijk, en dan heb ik nog de makkelijkste vorm van wiskunde. Ik wil echt dolgraag studeren volgend jaar, een studie die zeker weten geen wiskunde heeft, maar dat zit er niet in...

Dat was mijn verhaal.. :shock:
[/font]
Gebruikers-avatar
Ilsert
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 27 Mrt 2007 17:16
Woonplaats: Noord-Brabant

Berichtdoor Willemieke » 30 Mrt 2007 14:48

Hoi Ilse,

Je verhaal komt me heel erg bekend voor! Ik heb zelf de Mavo gedaan omdat ik de andere vakken wel 'gewoon' goed had. Wiskunde, natuurkunde, informatica, scheikunde en economie waren alleen een ramp. Ook tekenen en dan ruimtelijke vormen tekenen waren een ramp. Andere tekeningen maken vond ik weer geweldig!
Door het wiskunde ben ik moeizaam door de mavo heen gekomen maar uiteindelijk toch op D-niveau geslaagd! Maar ja, wiskunde en al die andere beroerde vakken had ik weggekozen! Hoe gaan bij jou die vakken?
Er zijn inderdaad erg weinig studies zonder wiskunde. Oftewel, ze zijn op 1 hand te tellen! Als je universiteit gaat doen kom je altijd weer statistiek tegen (dat is echt een drama!). Ik heb zelf SPH gedaan (dus HBO). Hier heb je geen wiskunde bij nodig. Waar liggen jouw interesses?

Hoop weer van je te horen,

Groetjes Willemieke
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07

Berichtdoor laniramommy » 19 Apr 2007 6:43

Dat van dat niet opslaan herken ik helemaal!!!!
Je wilt niet weten hoeveel leerkrachten veel tijd hebben besteed aan het mij uitleggen hoe het moest, als me werd voorgekauwd en nu doe je dit en dan dat dan deed ik het braaf, maar ik snapte totaal niet waarom de oplossing van de som dan dat en dat was, en als ik even later op eigen houtje die som moest maken was ik het allemaal weer vergeten......

frustrerend in mijn geval was dat ik al met 6 jaar hoogbegaafd was getest, men riep dus altijd "je bent zo intelligent, stel je niet aan je kan het heus wel!" terwijl de cijfertjes mij totaal niets zeiden en ik raakte hier echt gefrustreerd over....
groetjes
Yvonne&girls
laniramommy
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 18 Apr 2007 21:01


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron