Hallo! Even voorstellen....

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Hallo! Even voorstellen....

Berichtdoor Lot » 22 Mrt 2007 22:24

Hallo iedereen,

Al een tijdje ben ik beetje aan het kijken op dit forum. En ik dacht dat ik nu weleens even wat kon tikken :)

Het is erg fijn om verhalen te lezen van anderen die ook discalculie hebben. En vooral te merken dat ik niet de enige ben, want helaas is het nog steeds een onbekend begrip....tenminste in mijn omgeving dan. Ik noem het dan ook vaker een rekenstoornis wanneer ik het mensen vertel, dan dyscalculie aangezien ik dan de reactie krijg van 'huh?'....

Tijdens de middelbare school kwam er steeds meer naar voren dat ik meer problemen had met rekenen/wiskunde dan de gemiddelde leerling die er moeite mee had. En ben ik dus ook getest. Ik kreeg toen als mededeling dat ik 'een meisje was van bovengemiddelde intelligentie met dyscalculie.
Dit is nu bijna 10 jaar geleden. Ik ben nu 24, inmiddels werk ik als groepsleidster op een behandelgroep voor kinderen met een licht verstandelijke beperking en heb een opleiding gedaan waarbij er nooit enige vorm van wiskunde/rekenen aanbod kwam. Heerlijk!

Sinds ik werk komt het wel weer naar voren en merk ik dat ik toch moeite heb met bepaalde zaken. Alleen soms denk ik weleens 'heb ik wel echt?'.
Ik worstel soms nog wel met of ik het wel écht heb.....of dat ik gewoon slordig, chaotisch etc ben (dit kreeg ik tijdens de basis -en middelbare school zóóó vaak te horen).
Maar goed, als ik op m'n werk ben en een 'simpel' rekensommetje maak dat staat op de achterkant van een hagelslagpak en er niet uit kom wat 464:2 is en een cliëntje van me zegt 'ja, dat is 232'....dan moet ik wel lachen, maar laat ook een diepe zucht tegelijk.

Ik ben wel chaotisch, kan enorm slordig zijn. Maar is dit iets wat dyscalculie hoort of is het iets wat er niks mee te maken heeft? Zijn er mensen die dit herkennen?

Alvast bedankt voor jullie reactie :)
Lot
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 Mrt 2007 22:22

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron