dyscalculie naar mate je ouder wordt...

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

dyscalculie naar mate je ouder wordt...

Berichtdoor alex » 01 Mrt 2007 16:46

mijn vraag is kort maar toch wil ik graag weten of dyscalculie naar mate je ouder wordt ook erger wordt. ik bemerk dat bij mijzelf en vraag mij af of anderen dit ook zo ervaren.
Gebruikers-avatar
alex
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 22 Okt 2005 9:51
Woonplaats: IJmuiden

Berichtdoor Sébastien » 04 Mrt 2007 16:18

mijn vraag is kort maar toch wil ik graag weten of dyscalculie naar mate je ouder wordt ook erger wordt. ik bemerk dat bij mijzelf en vraag mij af of anderen dit ook zo ervaren.

Ik heb daar zelf nog nooit iets over gelezen in de literatuur.

Wel is het zo dat mensen met Alzheimer (wie was dat ook al weer? :?) last hebben van dyscalculie (ook wel acalculie genoemd bij Alzheimer).

Maar in de andere gevallen is het zo: wat je niet dagelijks gebruikt 'vergeet je weer'....
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Re: dyscalculie naar mate je ouder wordt...

Berichtdoor Willemieke » 30 Mrt 2007 14:36

alex schreef:mijn vraag is kort maar toch wil ik graag weten of dyscalculie naar mate je ouder wordt ook erger wordt. ik bemerk dat bij mijzelf en vraag mij af of anderen dit ook zo ervaren.


ook ik heb deze ervaring! Ik merk zelf dat als je niet zo heel erg veel meer bezig bent met rekenen (en dus oefenen!) je al heel snel alles kwijtraakt. Ik moet nu weer heel erg moeite doen met sommen of op welke manier je ze moet uitrekenen. Ik denk als je weer gaat oefenen met de basis dat het dan weer beter gaat. Maar ja, ik ben daar zelf dus te lax in en vind t ook een beetje frustrerend om daar fouten in te maken en er zo lang erover te doen. :oops:
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten

cron