Niet alleen rekenen wat niet lukt

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Berichtdoor Rose » 26 Feb 2007 12:28

Hallo Sanna,

Je verhaal is voor mij ook heel herkenbaar, misschien is het goed om te weten dat dyscalculie vaak samen gaat met ADHD. Ik heb deze combinatie ook. Dat niet kunnen ordenen kan ook daarbij horen.

Ik werd en wordt nog steeds boos als mensen mij niet begrijpen. Zelfs nu nog terwijl ik weet dat ik anders denk dan anderen. Laat staan dus een kind van 9. Die kan dit natuurlijk nog niet goed begrijpen.

Wat bij mij altijd heel erg heeft geholpen is het vertrouwen dat mijn ouders en dan met name mijn moeder in me gehad heeft. Probeer ook voor jezelf te accepteren dat je kind dingen (nog) niet kan. Dit zal haar waarschijnlijk ook rust geven, mijn inziens is pushen niet goed.

Als je nog vragen hebt;
Stel ze gerust.

Liefs Rose
Love can be so simple if you let it flow, keep it your head, feel it in your heart!
Gebruikers-avatar
Rose
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 07 Feb 2007 22:29
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor donainbxl » 25 Jul 2009 15:58

Hey,
Jullie verhalen zijn zooo herkenbaar. Ik vind ook die problemen die niet aan rekenen verbonden zijn het moeilijkst om de begrijpen en uit te leggen.
Hier is een link naar een mooie lijst van mogelijke dyscalculie symptomen:
http://dyscalculiaforum.com/viewpage.php?page_id=1

Het was geruststellend daarop te lezen dat er inderdaad zoveel verschillende effecten zijn.
Trouwens, als je de neveneffecten kunt herkennen kan je er mee om leren gaan (harder leren, ontwijken, hulp vragen, etc.). Het is ook belangrijk om je sterktes te leren kennen zodat je daarop kunt bouwen.

Groetjes,
Donatienne
donainbxl
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 15 Feb 2008 12:46
Woonplaats: Brussels, Belgium

Vorige

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 10 gasten

cron