nieuw (dyslcalculistisch) bloed

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

nieuw (dyslcalculistisch) bloed

Berichtdoor mama » 02 Dec 2006 13:28

[font=Tahoma] [/font]Hoi, heel toevallig kwam ik hier terecht. Ik zat gewoon wat dingen in te typen bij Google et voila!

Ik heet Saskia, wordt met kerst 32 en ben een onbewuste alleenstaande moeder van Tawera van bijna 14 maanden. (jongetje)

Ook ík heb dyscalculie. Maar volgens de rapporten van de basisschool was ik 'sociaal maar soms te nadrukkelijk aanwezig' (wat heb ik dáárvoor op me falie gekregen van mijn vader!) en op de Mavo was het van 'ze kán het wel, ze wílt gewoon niet'. Maar ik denk dat dat hele bekende zinnen zijn voor de volwassenen en wellicht ook de kinderen onder ons.

Dankzij een boek 'De gave van dyslectie' heb ik mezelf helemaal onder handen genomen wat mijn afkeer voor alles wat maar een béétje riekt naar rekenen en dat heeft me geen windeieren gelegd. Alleen word ik nog steeds niet serieus genomen en word ik zelfs 'dom' en 'geestelijk niet helemaal bij' genoemd toen ik nog werkte. Je begrijpt, de angst zit er góed in.....
'Ik ben niet nieuwsgierig, ik weet gewoon alles graag'
Gebruikers-avatar
mama
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 02 Dec 2006 1:05
Woonplaats: Ergens in Noord-Brabant

Berichtdoor Renée » 31 Dec 2006 15:47

Dag Saskia,

Je bent echt niet dom hoor! Dyscalculie heeft NIETS, TOTAAL NIETS, met intelligentie te maken. Het zijn vaak degenen die er niets van begrijpen die je zo'n gevoel geven. Knap waardeloos!

Wat stond er in het boek 'De gave van dyslectie' over dyscalculie?
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron