Pabo studente met dyscalculie...maar MET rekentoets!!!

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Pabo studente met dyscalculie...maar MET rekentoets!!!

Berichtdoor Samantha » 17 Nov 2006 16:45

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen...ik ben Samantha, 22 jaar en woon in Almere. Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier ook een tijdje geforumt maar wilde nu nog iets kwijt...

Ik heb mijn hele leven al een rekenprobleem (dyscalculie werd in mijn basisschooltijd niet gebruikt), altijd een drama geweest. Ik was erg goed in smoesjes verzinnen om maar niet te hoeven rekenen maar toch met veel doorzettingsvermogen de Mavo en een mbo toerisme gehaald. Na mijn mbo wilde ik nog verder studeren en omdat ik altijd wel van kinderen hield dacht ik aan de Pabo. Maar zoals bij ieder bekend moet je rekenniveau dan wel op pijl zijn...er stond mij een zware klus te klaren. Maar ik besloot mijn tanden er in te zetten en dmv veel doorzettingsvermogen ervoor te gaan. Vorig schooljaar heb ik alle bijlessen gevolgd en ongeveer 10-15 uur zelfstudie gedaan. Ik merkte dat het al veel beter ging. De eerste toets haalde ik met 71%, 75% is de propedeusenorm dus ik was dichtbij. Maar de tweede keer haalde ik weer 71%. Toen schoot de angst toch wel even in mijn schoenen...als ik nou gewoon niet beter kan?' Maar ook nu gaf ik niet op, ik zou en moest het halen...ik heb privé bijles genomen en weer de toets twee weken geleden gemaakt...Vandaag kreeg ik de heugelijke mededeling dat ik de toets met 82% (dus een 8,2) gehaald heb. Daarmee dus gelijk mijn Propedeuse gehaald en ook de 80% regel voor de tweedejaars!!! Dolblij was ik...

Ik denk dat veel van jullie mijn gevoel begrijpen; altijd dat bewijsen dat je het wel kan, altijd een stapje harder moeten werken dan anderen, nooit het vertrouwen van leraren dat je het kan....en nu valt alles op zijn plek! Ik kan het dus wel!

Ik wilde dit met jullie delen omdat er denk veel van jullie hetzelfde voelen als wat ik altijd heb gevoeld. Maar ik ben dus het levende bewijs dat het wel kan...met veel doorzettingsvermogen kom je er ook!

Succes allemaal met wat jullie ook doen op rekengebied, jullie kunnen het!

groetjes,
Samantha
Samantha
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 Mrt 2005 12:11
Woonplaats: Almere

Berichtdoor alex » 24 Nov 2006 8:17

goed stukje :lol:
Gebruikers-avatar
alex
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 22 Okt 2005 9:51
Woonplaats: IJmuiden


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron