waarom "ze" het maar niet kunnen begrijpen (buiten

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

waarom "ze" het maar niet kunnen begrijpen (buiten

Berichtdoor Guillaume » 14 Okt 2006 11:29

Hey bloggers,

Terug van weg geweest. Jullie weten ondertussen misschien al dat ik sinds kort positief getest ben op dyscalculie en studeer als onderwijzer lager onderwijs. Wel als je met zo'n probleem zit en gedreven bent om te studeren, ik kan je verzekeren geen echt pretje. Het was me een weekje deze week: dit jaar geef ik les in een klasje waar meer als 4 leerlingen te kampen hebben met het zelfde probleem als mij. Is dit voorbestemd? Het is net een kamp vol lotgenoten. Ik vind het zo erg en het gaat me diep door mijn hart als ik die kinderen maar niet kan helpen, ik wil niet dat zij ook moeten doorstaan waar ik al heel mijn leven mee sukkel, maar je het schijnt dat je dyscalculie slechts heel moeilijk kan verhelpen. En dan zitten die leerlingen daar met hun rekenmachine, alsof ze nietsnutten zijn. En de andere sterkere leerlingen zitten daar dan met zo'n fier gezicht, alsof ze iets bewezen hebben. Wel ik zal je iets vertellen: het is niet omdat een kind 9/10 haalt dat dit een geweldige prestatie is. Een kind met dyscalculie die er in slaag van 2/10 naar 4/10 te gaan dat noem ik pas een prestatie. En ik kan er zo van balen dat mensen soms zo dom zijn om dit maar niet te kunnen begrijpen: het is niet omdat je dyscalculie hebt dat je leven eraan is. Ik denk dat het probleem veel te weinig aangekaart wordt en dat mensen niet goed weten hoe alles zit. Bij mij op de campus is dit net hetzelfde, maar ja bestaat er niet zo'n spreekwoord dat zegt: wie laatst lacht, .... Wel we zullen zien :wink:
Guillaume
Guillaume
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 18 Sep 2006 17:27
Woonplaats: Gent

Berichtdoor Willemieke » 07 Dec 2006 19:44

Ik ben het helemaal met je eens! Het is inderdaad heel erg lastig dat mensen het moeilijk vinden om te begrijpen dat je dyscalculie hebt. Het is echt niet zo dat hierdoor je IQ helemaal ver onder 0 is ofzo! :roll:

Maar ja, als mensen horen dat je het moeilijk vind om dingen uit te rekenen snappen ze er weinig van. Wie is er hier nou dom :wink: :lol:

Ach ja, wat ik helemaal moeilijk vind is dat mensen dingen voor je gaan uitleggen als je het wel snapt! En dan nog eens een paar keer herhalen. Dan heb ik echt zoiets van...: Ik snap het heus wel hoor!

Maar ik vind het geweldig dat deze kinderen in de klas hebt! Zo kan je pas echt invoelen! Je kan deze kinderen in ieder geval meegeven dat je begrijpt dat ze het niet begrijpen. Dat ze zich er niet voor hoeven te schamen. En wie weet kan je dit ook wel aan de andere kinderen uitleggen. Maar ja, hoe? Moeilijk hoor!

Heel veel succes!
Het leven is de liefde waard
Gebruikers-avatar
Willemieke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 Jul 2006 15:07


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron