Ik zal me ook even voorstellen (marinda)

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Ik zal me ook even voorstellen (marinda)

Berichtdoor marinda » 26 Mei 2006 9:55

Hallo iedereen

Mijn naam is Marinda, bijna 24 jaar oud, moeder van 2 kinderen, thuisblijfmoeder, student en sinds kort secretaresse bij het bestuur van een lokale afdeling van een politieke partij.

Ik heb dus dyscalculie, erg lastig.
Ik kan niet rekenen (optellen, aftreken en vermenigvuldigen op de rekenmachine en kleine cijfers op mijn vingers)
Ik ken maar 3 telefoonnummers, mijn pincode, mijn bankrekeningnummer en een paar verjaardagen (alleen de gene die ik heel vaak gebruik)
Weet het verschil niet tussen links en recht, verdwaal in mijn eigen stad, kan geen kaartlezen, geen strategische spellen, en huisnummers schrijf ik altijd maar op (en dan nog bel ik bij de verkeerde aan)

Ik vond het altijd wel mee te leven, onhandig wel, maar goed.

Qua rekenen heb ik ong. groep 4 niveau, ik had een leraar die mij dom vond en in groep 8 mocht ik niert verder dan een groep 4 boek, zelfs niet als ik het uit had en de lesstof redelijk goed door had.
(hij stookte zelfs de andere kinderen op mij te pesten)

Nu zit ik dus met een probleem, ik ben bezig met een cursus dierhouderij bij het LOI (wegens omstandigheden geen MBO diploma kunnen halen, en in dierhouderij had ik al een VBO diploma)

Het gaat redelijk goed, ik haal goede cijfers,
Maar nu zit ik met het hoofdstuk praktisch rekenen, ik moet dus breuken oplossen emn nog meer van dat soort 'onzin'
En dat lukt niet, mijn man heeft het verschillende keren uitgelegt, en als ik meekijk lijkt het zo simpel, maar als het het zelf moet maken weet ik niet eens waar ik moet beginnen (of welke cijfers nu bij welke opgave horen, het is gewoon 1 vel vol cijfers)
Ik kan de opgaven gewoon niet maken.

Heeft iemand een oplossing?

Mijn Dyscalculie is niet vastgesteld door een arts.

Ik heb een paar jaar geleden een IQ test gehad, ik weet niet meer precies hoe hoog deze was, maar ik was nét geen genie (of misschien wel, er zat veel rekenwerk ik de test, was niet eenvoudig)


Misschien handig om erbij te zetten dat ik ook

*ADHD heb (wel vastgesteld door psycholoog, ik heb dus een iets korter lontje, en moeite met concentreren (sorry voor de vaas ik koop een nieuwe voor je :? ))
* een hoorprobleem heb (hardhorend, vastgesteld door KNO arts)
* en ik ben Dyslectisch (sorry voor de spelfouten, ik heb ze niet gezien :wink: en toch goed geslaagt voor nederlands en engels, het zijn kleine problemen, volgorde van letters, db, dubbelle letters :shock: pffft, hoera voor spellingscotrolle)
marinda
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 26 Mei 2006 9:09
Woonplaats: goes

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron