Hoe weet ik het zeker?

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Hoe weet ik het zeker?

Berichtdoor Sazzel » 10 Apr 2006 18:05

Beste mensen hier!
Ik, vrouw van 25, ben aan het twijfelen geslagen... Ik denk dat ik dyscalculie heb, maar ik wil het zeker weten. Hoe kom ik hierachter? Alleen door dure tests? Of is er ook zoiets als een zelftest ofzo? Ik zit namelijk tijdelijk in de bijstand en kan dus geen dure tests betalen maar wil wel zekerheid. Heeft iemand en tip voor mij?
Liefs Sazzel
Sazzel
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 06 Apr 2006 20:58

Berichtdoor Alathariel » 10 Apr 2006 22:49

Join the club :wink: . Volgens mij heb je alleen echte zekerheid door een dure test. Zelftests bestaan volgens mij niet, en zo wel, dan heb je daardoor eigenlijk geen zekerheid, en zeker geen 'officiële zekerheid' en geen verklaring.
Maar ik zit met hetzelfde probleem, alleen ben ik een arme student :wink: . Ik kán een test van 500 euro wel betalen, maar ja, van 500 euro kan ik ook lekker op vakantie gaan ofzo... Ik ben samen met mijn psycholoog aan het zoeken of het niet op de een of andere plek of manier goedkoper kan, maar tot nu toe hebben we nog niks gevonden.
Gebruikers-avatar
Alathariel
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 12 Sep 2005 17:54
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Berichtdoor Sébastien » 11 Apr 2006 19:09

Eén van de dingen die je zou kunnen ondernemen is contact opnemen met een Remedial Teacher (liever voor het voortgezet onderwijs, dan voor het basisonderwijs) die verstand heeft van dyscalculie. Die zou in staat moeten zijn om een aantal testen bij je af te nemen. Als je uitvalt op (enkele van) die testen, dan kun je verder onderzoek overwegen bij een psycholoog of orthopedagoog.
Een RT-er mag geen IQ testen afnemen en dat wordt wel als eis gezien om dyscalculie vast te kunnen stellen dan wel uit te sluiten.
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor Renée » 13 Apr 2006 8:56

Dag Sazzel, welkom op het forum.

Ik vind het idee van Sébastien prima.
Je kunt daarna nog altijd beslissen of je verder wilt gaan en of je wel 100% zekerheid wilt. Alleen als je de test nodig hebt om bij een (vervolg)opleiding te kunnen aantonen dat je dyscalculie hebt zou ik het dan doen.
Anders wordt het wel een duur 'grapje'.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron