nieuw in dit forum

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

nieuw in dit forum

Berichtdoor morgaine » 30 Mrt 2006 17:55

Hallo allemaal ik zal me even voorstellen ik ben morgaine en ik ben 32 en ik ging ergens anders voor naar de dokter. Toen die een aantal problemen hoorde zei die van weet je zeker dat je geen dyscalculie hebt.
Ik had er nog nooit van gehoord maar ik had wel een zucht van verlichting. Zeker toen ik deze website vond.

Ik kon op de lagere school nog niet me tafeltjes diploma. Toen ik op de mavo zat kon ik gen grammatica regel onthouden tot waanzin van mij lerares en ook me bijles juf.
Toen ik een baantje op de markt kreeg kon ik zelfs dat baantje niet houden want ik kon niet 3 bedragen bij elkaar optellen en ook no wisselgeld trug geven.

En zo waren er meer dingen die ik niet kon die mensen heel logisch vinden. Wat bij mij ook een probleem is het links en rechts verchil. En de orientatie als ik ergens ben.

Ik heb er een grote onzekerheid door gekregen en weinig tot geen zelfvertrouwen.

Ik ben zo blij dat deze website bestaat.

Dank jullie wle allemaal

Morgaine :D
morgaine
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 Mrt 2006 11:49
Woonplaats: limburg

Berichtdoor Sébastien » 01 Apr 2006 22:59

Hoi Morgaine,

Hallo allemaal ik zal me even voorstellen ik ben morgaine en ik ben 32 en ik ging ergens anders voor naar de dokter. Toen die een aantal problemen hoorde zei die van weet je zeker dat je geen dyscalculie hebt.

Goh, wat goed dat een dokter uit zichzelf met dyscalculie op de proppen komt...gelukkig bestaan er nog kundige dokters :).

Ik heb er een grote onzekerheid door gekregen en weinig tot geen zelfvertrouwen.

Hopelijk breekt nu het moment aan dat je zelfvertrouwen langzaam weer opgebouwd wordt...aan de vele verhalen op het forum te horen gaat het met de meesten de goede kant op :).

Groeten,
Sébastien
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Re: nieuw in dit forum

Berichtdoor Ronny » 27 Jul 2006 12:54

morgaine schreef: En de orientatie als ik ergens ben.


Ik zie hier dat mensen met dyscalculie zich ook moeilijk kunnen oriënteren.
Dat is ook iets wat ik niet kan.
Eergisteren had ik het volgende voor.
Ik ben pas verhuist en woon nu weer in de buurt waar ik tot 3 jaar geleden 6 jaar heb gewoond. ik ken de buurt dus wel een beetje.
Nu wou ik dan te voet naar de bank in plaats van telkens de bus te nemen.
Daardoor nam ik natuurlijk de binnenwegen en probeerde zo de kortste weg te vinden met een idee hoe het zou moeten zijn in mijn hoofd.
En warempel het is me gelukt. Niet om bij de bank te komen maar om 100 meter verder terug uit te komen vanwaar ik vertrokken was. Ik heb gewoon een cirkel in tegenwijzerszin gelopen :oops:
Heb dan maar de bus genomen :D
niets hebben
is erger dan
iets hebben
Ronny
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 Jul 2006 14:19
Woonplaats: Gent - België


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten