machteloosheid

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

machteloosheid

Berichtdoor Carlos » 02 Feb 2006 10:57

Dag allemaal,

Ik heb me vandaag aangemeld en stel me daarom even voor. Ik ben een 46-jarige man uit het Antwerpse (België) en lijd al mijn hele leven aan dyscalculie. Als kind heb ik daar enorm veel problemen mee gekend omdat niemand en ook ik zelf niet, begreep waarover het ging. Dit heeft mij uiteindelijk ook beperkt in mijn studiemogelijkheden. Een jaar of vijf geleden heeft men dan aan de universiteit van Antwerpen de diagnose officieel gesteld en dit heeft zeer louterend voor mij gewerkt. Het heeft me ook toegelaten deze handicap te aanvaarden. Als persoon ben ik dixit anderen, zeer gedreven en volhardend om een doel te bereiken. Tegelijkertijd heb ik ook veel faalangst en onderschat ik mezelf te veel (me ook weer door anderen verteld). Dit heeft in grote mate te maken met het feit dat ik de constante 'bedreiging' voel gefronteerd te worden met complexe abstracte vraagstukken die ik niet kan begrijpen. Dit resulteert o.a. in een gedrag van verontschuldiging voor wie ik ben en het minimaliseren van mijn prestaties t.o.v. anderen. Ik ben een jaar geleden een bedrijfje gestart als zelfstandig organisatie en -communicatie adviseur. ik bulk van de ideeën waarmee ik de boer op ga. Tegelijkertijd zeul ik echter een rugzak vol zware machteloosheid en angst voor het onbekende mee. Alhoewel ik aanvaard dat ik dyscalculie heb, ontbreekt het mij aan een goed kader om optimaal te functioneren en mijn ding te doen. Ik herken veel van wat ik hier op het forum lees en wil meestappen in de uitwisseling van jullie verhalen in de hoop interessante tips te vinden. Ik ben alvast blij dat deze site werd gestart en daarom ook dank aan de initatiefnemer! Renée als ik het goed heb?
Carlos
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 02 Feb 2006 10:23
Woonplaats: Waarloos - België

Berichtdoor Renée » 06 Feb 2006 14:30

Dag Carlos, welkom op het forum.

Ja, ik ben Renée :) Graag gedaan hoor. Het fijn om iedereen een plaats te bieden die zijn ei kwijt kan betreffende dyscalculie en om er een heleboel informatie rondom te verzamelen.

Tegelijkertijd heb ik ook veel faalangst en onderschat ik mezelf te veel (me ook weer door anderen verteld). Dit heeft in grote mate te maken met het feit dat ik de constante 'bedreiging' voel gefronteerd te worden met complexe abstracte vraagstukken die ik niet kan begrijpen.


Heel herkenbaar! Net alsof reken- en abstracte vraagstukken een grotere waarde toegekend krijgen dan andere meer "talige" vraagstukken.
Bedenk echter dat je andere dingen weer veel beter kan. Anders zou je nooit een eigen bedrijf hebben kunnen oprichten. Daarbij is je taal uitstekend, ik hoor bijna geen accent :P

Kom je veel abstracte vraagstukken tegen in je bedrijf?
Dingen die ik niet kan heb ik gedelegeerd naar een accountant of vraag man-lief even bij te springen. Tot nu toe werk dat prima.
Ook zeg ik tegenwoordig gewoon als ik iets niet kan, pech als men dat niet accepteert. Ik hou me vast aan de dingen die ik wel kan :)

Veel succes met al je ideeën!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron