Liz, 22 jaar studente

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Liz, 22 jaar studente

Berichtdoor Liz » 15 Apr 2004 9:56

Halllo, ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Liz, 22 en studente. Ik loop al vanaf de basisschool met reken- en wiskunde problemen maar omdat ik verder nergens bijzonder slecht in ben en zelfs goed ben in talen, beschouwde ik het altijd als 'mijn zwakke kant' en nam de paniek, frustratie en totale wanhoop tijdens en voor wiskunde lessen maar voor lief.
Nu ik ook bij mijn vervolgopleiding weer tegen problemen aanloop en daarbij weinig begrip krijg van mijn docenten, heb ik op aanraden van een decaan besloten om me te laten testen op dyscalculie.
Ik ben afgelopen dinsdag getest en wacht nu in spanning op de uitslag. Die zal ik volgende week krijgen.
Het klinkt wellicht vreemd maar ik hoop eigenlijk dat er dyscalculie uit komt.
In dat geval heb ik tenminste eindelijk bewijs en een argument in handen voor mijn jarenlange strijd met rekenen en het onbegrip dat daarvoor is.
De test heeft veel indruk op me gemaakt hoewel ik het moeilijk vind om te bepalen of het nu goed ging of niet (ook afhankelijk van wat je goed noemt in dit geval dan).
Van sommige onderdelen vroeg ik me wel af waar ze precies voor dienen. Wie heeft er ook zo'n test gedaan en kan me er wellicht meer over vertellen?
"Life's acquired a dimension that's quite beyond comprehension"--Amour
Gebruikers-avatar
Liz
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 15 Apr 2004 9:49
Woonplaats: Venlo

Welkom op het Dyscalculie forum, Liz

Berichtdoor Renée » 15 Apr 2004 12:17

Hartelijk dank voor je bijdrage aan dit forum.

Heel herkenbaar allemaal. Wat jammer dat docenten geen begrip tonen, op één na dan :).
Misschien moet je ze allemaal wel naar www.dyscalculie.org sturen om informatie te krijgen over dyscalculie :!: .