Kristallen, studente aan de Tuinbouwschool

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Kristallen, studente aan de Tuinbouwschool

Berichtdoor Kristallen » 14 Nov 2003 11:54

hoi hoi,

Ik zal me eerst maar us ff voorstellen: Ik ben Rianka en woon in Meppel. Ik ben studente aan de Tuinbouwschool en ik heb al sinds de basisschool moeite met wiskunde en rekenen en tellen laat ik het zo maar stellen.
hoe ben jij bij de logopedist terecht gekomen dan? want ik wil mijzelf ook laten testen op dyscalculie omdat ik dus ook geen formules kan onthouden en ik weet de tafels ook niet uit mijn hoofd en ga zo nog maar ff door......

Groetjes Rianka.......
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Berichtdoor Renée » 14 Nov 2003 12:10

Hoi Rianka,

Welkom op het forum! Je kunt hier vragen stellen op opmerkingen plaatsen.
Anderen of ik kunnen hierop reageren. Bij specifieke vragen probeer ik altijd een antwoord te zoeken. Maar ik heb niet alle wijsheid in pacht :)
Ik hoop dat we je verder kunnen helpen.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Kristallen » 15 Nov 2003 13:51

hey hey,

op school bij mij zijn ze al druk dingen aan het uitzoeken enz ook omdat ik hun weer eens de feiten onder de neus heb gedrukt.............. ik zie dus heel veel dingen niet in en snap ook niet waarom het dat zo moet uitgerekend worden enz maar goed als er binnen nu en 2 weken niks gebeurt ga ik zelf maar contact zoeken met een logopedist(e) want ik wil nu eindelijk wel eens zekerheid...............

Groetjes Rianka
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Berichtdoor Renée » 15 Nov 2003 23:48

Kijk ook eens hier.
telefoon leerproblemen : http://www.leerproblemen.nl/helpdesk/index.html
0900 5337776
€0,70 per minuut voor een deskundig advies

Ik ben er niet zeker van dat een logopedist de juiste tests heeft ( in nederland) voor dyscalculie.
Misschien dat ze je op bovenstaand telefoon nummer verder kunnen helpen.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Kristallen » 20 Nov 2003 12:41

Dank je wel Renèe maar ik was al op hun site geweest en daar las ik dat die testen van een bepaalde leeftijd tot 17 jaar zijn. Dus jah ik weet het niet maar goed ik zie het vanzelf wel.

Groetjes Rianka.....
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Berichtdoor Renée » 20 Nov 2003 12:56

Hoi Rianka,

Ik heb met ze gebeld en gevraagd of er ook iets voor volwassen met dyscalculie bestaat. Dat werd beaamd, dus misschien moet je toch maar even bellen.
Ik had trouwens nooit verwacht zoveel reacties ( ook via e-mail ) te krijgen over dyscalculie, vooral van volwassenen met dit probleem. Ik zal proberen om er wat meer over te weten te komen.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Kristallen » 27 Nov 2003 13:18

hey hey renee ik wacht eerst even af wat school doet die gaat het er volgende week uitgebreid over hebben hebben ze me beloofd en ik heb hun het internet adres van leerproblemen.nl doorgegeven dus ik hoop dat er vanaf volgende week dan wat gaat veranderen... en anders moet ik er zelf maar eens achteraan gaan........ want ik merk gewoon dat heel veel dingen er onder lijdt van school en dat is niet goed......


groeten Rianka.
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Berichtdoor Renée » 27 Nov 2003 23:41

Prima idee.....zit ze maar achter de vodden! Succes!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Kristallen » 04 Dec 2003 12:23

jah nou dat moet ook wel hiero want ze doen dr heel weinig aan vin ik........ maar renee ik las dat je zoon ook dyscalculie heeft? hoe ga je er mee om als ouder zijnde??

groetjes Rianka
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Berichtdoor Renée » 07 Dec 2003 21:53

Als ouder heb je tegenstrijdige gevoelens in het begin. Je wil erg graag dat je kind het goed doet op school, je wenst je kind het beste toe.

Dan onstaan er problemen. In eerste instantie lijken ze niet zo erg te zijn. Maar de problemen breiden zich uit en dan probeer je in die chaos een goede weg te vinden. Je kind raakt gefrustreerd. Ook wij als ouders. Het heeft een hele tijd geduurd voordat we er achter waren wat het nu eigenlijk was.

Daarna krijg je een periode van acceptatie, zowel bij je kind als bij jezelf. En toen dat allemaal achter de rug was konden we weer verder en zoeken naar een weg die voor onze zoon het beste en fijnste was. We hebben geboft......hij heeft zijn weg gevonden en zit goed in zijn vel. We hebben op de diverse scholen ook gezegd dat rekenen geen optie meer is. De energie moet maar in andere vakken gestoken worden. Daar werd eerst vreemd van opgekeken, maar ook geaccepteerd na de uitleg van dyscalculie. We moeten wel op iedere school weer opnieuw uitleggen wat dyscalculie is en wat het betekent voor onze zoon.

Verder gaan we laconiek met het probleem om. Hij heeft gewoon pech gehad dat hij dyscalculie heeft en moet maar aan dingen werken die hij wel kan. En dat doet hij ook. Onze zoon is nu 17 jaar en legt nu zelf uit aan de leraren wat hij heeft en verwijst naar de website van zijn moeder :). En hij mag alleen zijn zusje plagen als hij snel kan zeggen hoeveel 20-8 is. Dus is het plagen snel over :lol: .

Hoe is dat bij jou gegaan?
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Kristallen » 08 Jan 2004 11:44

bij mij is het dus nog steeds niet zeker of ik het nu wel heb of niet mijn ouders weten gewoon dat ik niet goed ben in rekenen en wiskunde en die gaan dr goed mee om en die begrijpen het ook wel maar de leraren op school die snappen het vaak niet nu heb ik te horen gekregen dat het niks uit maakt dat ik me wiskunde niet goed heb afgesloten zolang ik maar met andere vakken me best doe en dat doe ik want ik weet dat ik dat dan zo kan compenseren....... dat is wel ideaal maar goed dan heb ik wel weer te horen gekregen dat ik een economie toets heel slecht gemaakt heb dus daar baal ik dan weer van puur omdat ik weet dat ik het ook niet kan maar goed er zal wel een oplossing voor gevonden worden...........

Groetjes Rianka
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Berichtdoor Renée » 17 Jan 2004 15:00

Beste Kristallen,

Je bent heel positief en dat helpt om je problemen te overwinnen!

Ik hoop dat je laat weten hoe het verder met je gaat.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Kristallen » 20 Jan 2004 10:11

Hallo,

Ik moet wel positief zijn want moet wel goed me best doen enz op school en niet gaan nadenken heel de tijd over dyscalculie en hoe ik kan oplossen om economie en gewasbescherming en wiskunde beter kan maken enz. maar goed dr gaat wat gebeuren ik heb donderdag een gesprek met iemand en dan gaan we het hebben over mij en welke vakken ik moeite mee heb..... dus daar ben ik wel blij om.

Groetjes Rianka
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Berichtdoor Renée » 27 Jan 2004 23:05

Hoi Rianka,

Hoe ging het gesprek? Zijn ze op je school wijzer geworden? Of moest je ze weer alles uitleggen over dyscalculie............zucht..... :lol:
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Kristallen » 02 Feb 2004 12:51

hey hey

het gesprek ging goed hoor en ik heb ze niet nog een keer hoeven uitleggen wat dyscalculie nu is gelukkig weten ze dat nu wel en ze gaan nu een soort van protocool opstellen zodat het wat makkelijker wordt voor mij voor een aantal vakken en dat geld dan ook voor andere leerlingen met de zelfde problemen..... dus er gaat eindelijk wat gebeuren en er worden alternatieven gezocht voor de vakken die ik het eerste en tweede jaar niet gehaald heb......


Groetjes Rianka
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Volgende

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron