Kristallen, studente aan de Tuinbouwschool

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Berichtdoor Renée » 02 Feb 2004 16:18

Mijn complimenten voor de school! Geweldig dat ze er iets aan willen doen. Fijn dat je nu zonder zorgen verder kunt studeren.
Maak er iets moois van :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Kristallen » 03 Feb 2004 10:20

haha ik maak er zeker iets moois van en me cijfers lijden er verder niet onder das maar goed ook want anders zou het niet best zijn he........ maar goed het blijft toch nog altijd moeilijk om er over te praten en om het tegen leraren te zeggen want soms schaam ik me er toch nog wel voor en aangezien de rest van de klas het niet begrijpt en het niet wil begrijpen blijft het moeilijk...... maar daar sla ik me ook wel weer doorheen.......

Groetjes Rianka
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Berichtdoor Kristallen » 22 Mrt 2004 9:25

hoi hoi,


eindelijk heb ik te horen gekregen dat mijn dyscalculie geen problemen gaat zorgen op school daar ben ik blij om iedereen is er verder wel positief over maar jah verder heb je er weinig aan omdat het dan toch niet blijft hangen in mijn hoofd althans ik kan het niet weer terug vragen dus dan denk ik van jah kan het dan wel halen maar kan het later niet gebruiken das wel balen maar jah daar leer je mee leven

Groetjes Rianka
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Berichtdoor Renée » 23 Mrt 2004 7:57

Hoi Rianka,

Je hebt er hard voor gevochten! Fijn dat ze op de school zoveel rekening met je houden. Ik denk dat je je nu wel een stuk rustiger voelt?

Wat betekent dat nu in de praktijk? Wat doen ze met de vakken waar rekenen van groot belang is, zoals wiskunde en economie?

Het zou trouwens best zo eens kunnen zijn dat als je later in de praktijk met rekenen bezig bent, je ineens wel dingen doorziet en er mee kunt werken. Ik zie dat ook bij onze zoon gebeuren. Hij is er zelf ook verbaasd over :).

Onze strijd is ook nog niet uitgestreden. Bij iedere nieuwe leraar moeten we toch weer even gaan praten en uitleggen wat dyscalculie is en wat het betekent voor zijn/haar vak en voor onze zoon.
Het is absoluut onbekend terrein voor velen!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Kristallen » 23 Mrt 2004 13:15

Hoi hoi,

Bij economie mag ik in overleg de formules er bij houden die ik dan op een apart papiertje zet en wiskunde heb ik niet meer en voor andere vakken is het verder gelukkig geen belemmering maar toch moet ik sommige leraren nog duidelijk maken dat ik geen getalleninzicht heb en dat begrijpen ze niet want dan zeggen ze van ja dat moet je toch makkelijk zo uit je hoofd weten maar dat kan ik nie en dat snappen ze dan niet dat ik daar zoveel moeite mee heb dat is het lastigste ervan

groetjes Rianka
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Berichtdoor Renée » 25 Mrt 2004 21:47

Je zult steeds opnieuw moeten uitleggen en vertellen wat het betekent om dyscalculie te hebben en om begrip vragen.
Ik vind het goed dat de school op deze manier meewerkt en je positief benaderd. Het gaat vast veel beter met je!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Kristallen » 26 Mrt 2004 9:31

het gaat wel steeds beter met me inverband met het rekenen enz gisteren ging het aardig goed met een toets economie..... ik hoop dat ik hem goed gemaakt heb want ik heb het gevoel dat het wel goed is gegaan.. en verder moet ik in het dagelijks leven wel iedereen steeds vertellen dat ik dat heb en dan uitleggen wat het is maar vaak vind ik dat niet erg omdat ik weet dat het haast niet bekend is bij de mensen


groetjes Rianka
je kunt rekenen
als je weet welke bewerking je moet uitvoeren
en als je die bewerking ook beheerst
Gebruikers-avatar
Kristallen
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 Nov 2003 17:36
Woonplaats: Meppel.

Vorige

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron