Stareyedkitten, studente diergeneeskunde in België

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Stareyedkitten, studente diergeneeskunde in België

Berichtdoor Renée » 03 Sep 2003 9:10

Beste Ilonka, wat leuk dat je een start hebt gemaakt met het forum. Een geweldig initiatief!!
Ik krijg over e-mail ook erg veel reacties op de dyscalculie website. Het onderwerp leeft dus! Ik ben blij dat je nu weet waarom je niet goed kunt rekenen. Dat geeft vast veel rust. En bedenk dat er voor rekenproblemen een rekenmachine bestaat......voor dyslexie zijn er dat soort hulpmiddelen niet.

Hoe ben je erachter gekomen dat het dyscalculie is? Ben je getest?

Deze Quote vond ik geweldig!!: :D
Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater.
Albert Einstein
Laatst gewijzigd door Renée op 19 Apr 2004 17:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor stareyedkitten » 24 Sep 2003 11:06

hey :-) Ik ben getest bij een logopedist, die heeft gewoon me wat oefeningetjes laten maken uit de lagere school die ik dus niet kon. Daarbij heb ik ook problemen met orientatie en ook met lezen. Ik heb dus ook dyslexie, mooie combinatie zou ik zeggen.
Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater.
Albert Einstein
stareyedkitten
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 02 Sep 2003 8:40
Woonplaats: Brussel

Berichtdoor Renée » 26 Sep 2003 20:40

jeetje.....
je hebt je humor er wel bij kunnen bewaren gelukkig :)
En dat is geweldig!

Ik heb het gevoel dat jij het welt zult redden.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor stareyedkitten » 07 Okt 2003 23:06

LOL, tja, al zat ik hier te huilen, het zou niets oplossen :D Maak van alles het beste zou ik zo zeggen :D Ik denk dat de mensen (ook ik hoor) vaak erg gefixeerd zijn door wat ze niet kunnen, en daardoor, hetgene waar ze wel goed in zijn zodanig minimaliseren, dat er niets meer overblijft. Iedereen kan wel IETS goed :D je moet gewoon weten waar je goed in bent, of wat je gewoon heel graag doet, en hopelijk zit dan hetgene waar je niet goed in bent dan niet al te veel in de weg..... maar waar een wil is is een weg, en je kan zelf rond de grootste rots heenlopen die die weg verspert, zolang je het zelf maar wilt! :P (heheh, hoor mij nu es :wink: )
Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater.
Albert Einstein
stareyedkitten
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 02 Sep 2003 8:40
Woonplaats: Brussel

Berichtdoor stareyedkitten » 07 Okt 2003 23:21

wanneer gaat onze gastvrouw zich voorstellen? :P
Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater.
Albert Einstein
stareyedkitten
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 02 Sep 2003 8:40
Woonplaats: Brussel

Berichtdoor Renée » 08 Okt 2003 8:33

Wat een wijze woorden!
Afgelopen zondag was ik in de buurt van Brussel, ik heb even naar je gezwaaid :D

Ik heb me nog wat meer voorgesteld hier (bij welkom op het dyscalculie forum):
http://www.dyscalculie.org/forum/viewtopic.php?t=16
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor stareyedkitten » 10 Okt 2003 11:33

Hehe, wijze woorden en ik gaan eigelijk echt niet samen, maar ik kan altijd de schijn hoog houden :wink:
Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater.
Albert Einstein
stareyedkitten
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 02 Sep 2003 8:40
Woonplaats: Brussel

Berichtdoor stareyedkitten » 14 Nov 2003 12:44

Hey! :-)

K'ben hier al lang niet meer geweest... druk druk druk....

Hallo Rianka! :-)

Ik heb gewoon zelf contact gezocht met een logopedist. Eerst zat ik bij een logopedischcentrum waar ze me niet konden helpen, ik heb later gewoon zelf verder gezochgt. Misschien moet je eens kijken met je school? Op de uniefs zijn er meestal wel diensten voor studenten met een handicap, diekunnen je meestal wel verder helpen en zeggen waar je een logopedist(e) kan vinden die ervaring heeft met dit probleem.... heeft jouw school deze dienst niet, dan kan je altijd gewoon zelf eentje uizoeken in het telefoonboek. Vraag aan de telefoon wel even of ze testren voor dyscalculie hebben voor volwassenen, want de meeste logopedisten hebben dit niet. Je kan misschien het best bij een universiteit zelf gaan, bij de faculteit logopedie of zo.... daar zullen ze je zeker wel kunnen helpen.... Het is zeer handig, want je krijgt dan een attest waarinstaat wat de professoren en dergelijken moeten toestaan en waar ze best rekening mee kunnen houden (formularium, meer tijd, .....) Omdat ik ook dyslexie heb en dus traag lees heb ik een sprijding van de examens aangevraagd (ik krijg binnenkort het antwoord hierop....90% kans op een JA!)

DUs ik zou aanraden: Kijk eerst bij je school, of neem anders het telefoonboek op schoot! :-)

Succes ermee!!! :-)

Nu moet ik voort werekn aan mijn histologie :cry: (bah bah bah!!!)

Ilonka :P
Do not worry about your difficulties in Mathematics. I can assure you mine are still greater.
Albert Einstein
stareyedkitten
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 02 Sep 2003 8:40
Woonplaats: Brussel

Berichtdoor Saengirl » 26 Jan 2005 19:12

Hey renee,

Ik heb een test gemaakt op het IVVO. Daaruit kwam dat ik dyscalcullie heb.

gr geja
Geja
Saengirl
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 Jan 2005 10:55
Woonplaats: zaandam


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten