kom net kijken...

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

kom net kijken...

Berichtdoor krom » 24 Jun 2005 13:02

Kan er nog meer bij? Ook bij mij de gebruikelijke jeugdfrustraties, aangepast schoolniveau en dagelijkse kwellinkjes....nu ben ik op zeer late leeftijd op verzoek van werkgever versneld de PABO gaan doen en loop er nu tegen aan dat ik eigenvaardigheden rekenen niet haal.... ondanks alle bijlessen, extra oefeningen kom ik niet aan het benodigde percentage. Mijn begeleidster heeft mijn wanhoop gezien, het feit dat ik problemen van kinderen met rekenen herkende; dat deed ik ook altijd bijv.14 is geen getal maar een een en een vier dus 5 of als er een - stond een 3...is mijn zwakke kant opeens mijn sterke kant.....
Ook ben ik links, hoewel ik veel met rechts kan, weet geen postcode/bank of telefoonnummer te onthouden, ben altijd de weg kwijt of de parkeerplaats en heb veel rekentrucjes zodat ik uiteindelijk wel tot een oplossing kom....
Nu moet ik een dyscalculietest aanvragen, de uitslag bepaald of ik eventueel mondeling doorkan om mijn propedeuse alsnog te halen.
Wie heeft ervaringen ermee; hoe gaat het, op elke termijn heb je uitslag en wat zijn de kosten ongeveer.
Ik wil alle mogelijkheden aangrijpen om mijn studie te volbrengen maar vraag mij af hoe anderen met het 'hebben van een dys'' omgaan....ria
krom
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 22 Jun 2005 15:43
Woonplaats: almere

Berichtdoor Renée » 25 Jun 2005 10:30

Beste Ria,

Welkom op het forum bij alle "dyssen":)!.....weer een nieuw woord.

Het lijkt me niet makkelijk als je dyscalculie zou hebben om je rekenvaardigheid te halen. Een test kan uitkomst bieden in waar je zwakheden liggen en aan welke problemen je nog moet werken. Het is te doen....maar wel met een hoop moeite en inzet. Maar volgens mij moet dat jou wel lukken! Het is wel belangrijk dat je gerichte bijlessen krijgt, bijvoorbeeld van een remedial teacher.

De kosten zijn afhankelijk van degene die je test en kun je het beste daar opvragen.
Hier kun je zoeken naar een gz-psycholoog bij jou in de buurt:

http://www.allepsychologen.nl/psychologen.htm

http://www.psycholoogdirect.nl/infomain.asp
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Sita » 30 Jun 2005 19:42

Ria, heel veel sterkte, geef niet op, je weet nu al zo veel meer over de achtergrond van al je 'hobbels'.

Omdat ik hier het woord 'dyssen' zie staan, moet ik even wat leuks doorgeven.
Wij hebben vrienden met twee spontane, originele zoons, die beide flink dyslectisch zijn. Ik heb van één van beide een kaartje bewaard waarop hij schrijft hoeveel zin hij heeft om weer naar onze heerlijke vakantieplek te gaan en hoeveel zin hij heeft om ons weer te zien. Het kaartje stikt van de taalfouten, maar het is het meest enthousiaste berichtje dat ik ooit heb gehad. Het spettert er van af! Daarom heb ik het bewaard. Hoezo 'handicap'?

Afgelopen december hoorden we dat mijn jongste dochter waarschijnlijk dyscalculie heeft. Terwijl ik dat aan onze vrienden mailde met de woorden "nu hoort onze jongste ook bij de club van de dysjes", las mijn oudste dochter mee. Wat bedoel je daarmee vroeg ze? Nou, J en M hebben DYSlexie en nu hoort jouw zusje daar ook bij, want zij heeft DYScalculie. "Oh," klonk het teleurgesteld, "wat jammer, nu hoor ik er niet bij, want ik ben geen DYSJE".

Om een lang verhaal kort te maken: Ria, welkom bij de club van de DYSSEN, je bent iets heel bijzonders :wink: !

Groet van Sita
dochter 16 jr (4 VMBO, dyscalculie?) en dochter 18 jr (Ath. 6 op zak)
Gebruikers-avatar
Sita
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 06 Feb 2005 21:45
Woonplaats: Overijssel

Re: kom net kijken...

Berichtdoor Tripple26 » 10 Apr 2015 7:48

Het kan ook zijn dat je gewoon de sommen die ze in groep 6 maken even moet herhalen. Als rekenen niet jouw ding was, dan vergeet je de dingen vrij snel die je niet gebruikt. Ik zou bijvoorbeeld met aardrijkskunde een hoop dingen niet weten die ze in groep 6 behandelen. Maar als je er serieus voor gaat zitten met eventueel wat hulp, en er dan nog veel moeite mee hebt, dan kun je alsnog verder kijken of je dyscalculie hebt.

_______________________
Solitairecardgame.info - Play Klondike Cards Games
Tripple26
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 Apr 2015 7:45


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron