even voorstellen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

even voorstellen

Berichtdoor leonie » 30 Mei 2005 19:58

Ik ben leonie 21 jaar, ik las pas een stukje over dyscalculie en dacht meteen ohh dat heb ik!! en ben er meer over gaan opzoeken en kwam hier dus terecht. Ik herken heel veel in de verhalen van de andere. Ik heb altijd moeite gehad met rekenen vooral met hoofdrekenen, mijn tafeldiploma heb ik nooit gehaald kan nu alleen maar de tafel van 1,2,5 en 10 uit mijn hoofd de rest moet ik op mijn vingers uit tellen. Elke klas die ik hoger kwam, kreeg ik rekenen van de vorige klas. Ik voelde me in de klas altijd erg dom vergeleken met de andere kinderen, omdat ik een briefje op mijn tafel had geplakt met rekensommen en bijlessen kreeg (die niet hielpen).
Mijn advies na de CITO toets was IVBO/VBO heb toen een IVBO test gedaan en daar was ik te goed voor en mocht naar het VBO. Gelukkig heb ik maar 1 of 2 jaar wiskunde gehad an daarna hoefde het niet meer. Vraag me niet wat ik in die jaren heb geleerd want ik weet het niet meer, en hoe ik het uiteindelijk heb behaald

Na het VBO heb ik de opleiding verzorgende gedaan, daar kregen we ook medisch rekenen gelukkig maar paar sommen bij het examen, die ik allemaal goed had gemaakt, wat was ik blij! Dat waren niet zulke hele moeilijke sommen en je kon er makkelijke ezelbruggetejs bij maken.
Nu ben ik met de opleiding verpleegkundige begonnen, ik moet in September naar school en heb gehoord over het rekenexamen wat je krijgt, ik maak me er nu al druk over of ik het wel kan, dus zit ik er nu over te denken om te laten testen op Dyscalculie.

Er wordt weleens gevraagd of ik achter de bar wil staan bij de sportclub het lijkt me wel leuk, maar ik doe het niet omdat ik dan moet uitrekenen wat mensen voor geld moeten terugkrijgen en dat kan ik niet zonder rekenmachine. Vraag me ook niet getallen boven de 1000 euro te zeggen want ik weet niet waarneer je honderd,duizend, miljoen enz moet zeggen.
leonie
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 30 Mei 2005 19:34

Berichtdoor Renée » 31 Mei 2005 13:31

Dag Leonie, welkom op het forum.

Ik zeg dit nog maar eens voor de honderd-duizend-miljoenste keer.......Je bent echt niet dom :) (veel hè?).
Kijk maar eens hoever je nu al gekomen bent...in kleine stapjes, maar je komt er!
Mischien is het wat om als die sommen in beeld komen wat extra hulp te vragen. Aan een remedial teacher, of iemand anders die wat bijlessen geven kan. Het is namelijk niet zo dat je dat niet zou kunnen. Naarmate je ouder wordt leer je door ervaring en kun je bepaalde rekenproblemen beter aan. Het zou dan ook best eens kunnen dat je het toch kan halen.

Ik zie dat ook aan onze zoon. Hij is in staat om nu kleine berekeningen te maken.....nooit hadden wij dat voor mogelijk gehouden. En hij doet het doordat hij in de praktijk leert....:)

Ga vooral verder!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Daantje » 02 Jul 2005 9:49

hallo leonie.

Doorzetten meid. Ik weet niet of je het verhaal van daantje al gelezen hebt. Doe maar eens. dat is mijn dochter. Ze is 20 jaar. Als we meteen hadden gedaan wat de school ons in 't begin adviseerde dan wist ze nu nog niet wat ze moest doen. maar we hebben doorgezet met als resultaat dat ze weer terug op de opl is. En met heel veel plezier en zin de opleiding onderwijs assistente opnieuw gaat volgen. Veel succes met je keuzes ga gewoon op je gevoel af. En denk erom niets is onmogelijk. Maar onmogelijk is niets.

Groetjes Marianne.
Daantje
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 02 Nov 2004 11:34
Woonplaats: venlo

Re: even voorstellen

Berichtdoor Raza01 » 05 Mrt 2015 12:32

Want het is een raar gevoel, om wel talent te hebben voor taal, eigenlijk zonder daarvoor mijn best te hoeven doen, en úrenlang op mijn kamertje te hebben moeten doorbrengen, en maar niet die sommen in mijn hoofd te krijgen, en dan van ouders en leraren te horen te krijgen dat ik niet mijn best doe!!!
Raza01
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 Mrt 2015 12:26


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 12 gasten

cron