alweer een moeder

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Berichtdoor Renée » 09 Nov 2005 14:48

Wij zullen met z'n allen duimen....soms verrassen ze je met onverwachte dingen :)

Weer een wijzere leerkracht....goed dat je haar naar deze website gestuurd hebt! :idea:
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor jacky » 27 Nov 2005 23:45

hallo renee

ik heb al lang niets meer van me laten horen omdat er eigelijk niets nieuws te melden viel.
nu nog steeds niet eigelijk :)
we hebben de verklaring nog steeds niet heb vorige week nog gebeld met het BCO ze zijn er nog steeds druk mee bezig maar door allerlei omstandigheden :? is de verklaring nog niet klaar.
rianne heeft een snuffel stage gehad in een verzorgingstehuis en dat is haar zo goed bevallen dat ze volgend jaar de opleiding verzorgende gaat doen.
ze vind het prachtig om met oudere mensen bezig te zijn en ze te helpen met allerlei dingen.
in de afdelingskeuken ging het niet zo heel erg goed.
ze moest voedsel afwegen en dat is voor haar een probleem maar voor de rest was het heel erg leuk vertelde ze :P
wij zijn heel blij dat ze nu een keuze heeft gemaakt wat betreft haar verdere opleiding en een groot voordeel is dat je er niet veel hoeft bij te rekenen :wink:
zo dat was het wel weer zo'n beetje als de verklaring er is laat ik het jullie wel weten.

groetjes jacky :D
jacky
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 22 Aug 2004 20:06
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Renée » 29 Nov 2005 11:36

Wat goed dat ze op deze manier iets gevonden heeft waar ze zich kan ontplooien en ontwikkelen en zich ook nog goed op haar plaats vindt.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk stage lopen is.

Die verklaring komt er dus aan.....en dat is al heel wat!
We horen het wel!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor jacky » 08 Jun 2006 22:01

hallo renee

het is erg lang geleden dat ik iets heb laten horen, maar we hebben het erg druk gehad.(wat een rot excuus eigelijk he) :oops:
inmiddels hebben we de dyscalculie verklaring van rianne binnen al een hele tijd trouwens :)
ook heeft ze haar examens afgelegd en zijn nu aan hetwachten op de uitslag.wat heel spannend is. :?
15 juni krijgt ze te horen of ze geslaagd is.
het enige vak dat haar een bbeetje zorgen baart is........... wiskunde. :cry:
de leraar wiskunde heeft haar dit jaar zo goed geholpen met alles, probeerde alles te regelen. maat tabellen extra tijd, minder vragen op 1 bladzijde, enz enz maar toch moet ze daar een 4.7 voor halen wil ze een 6 op haar diploma krijgen. het lijkt niet veel maar voor haar is dat net of ze een 8 moet halen.
als ze een 3.7 heeft krijgt ze een 5 op haar diploma daar is nog niets mis mee. want voor andere vakken staat ze heel erg goed dus ze zal er niet door zakken maar toch hoop ik en zij ook stiekum op een 4.7 of hoger. :oops:
ze is toegelaten tot de opleiding helpende-zorg. met haar dycalculie.
en toen we op gesprek waren heb ik dat naar voren gebracht wat betreft het rekenen nou ze krijgen daar niets met rekenen alleen met huishouding en koken wel het omrekenen van liters naar deciliters bv.
dat kan ze dus niet. :|
nou heeft ze bij haar oude school een kaart gekregen waar de maten opstaan en dat mag ze ook gebruiken op de nieuwe school.
ik heb nog gepraat met de juf die huishoudkunde gaf en zij vertelde mij dat ze precies wist hoe rianne en ik me voelde omdat ze zelf ook een dochter met dyscalculie heeft, :P
dus beter kan ze het niet treffen denk ik hoop ik.
zo dat was weer een heel verhaal, als rianne de uitslag krijgt laat ik het hier zeker weten. nog bedankt voor de steun. tot ziens
groetjes jacky.

en nog heeeeeeeeel veeeeeeeeeel succes met jullie site Duim op
jacky
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 22 Aug 2004 20:06
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor Renée » 11 Jun 2006 8:32

Hoi Jacky!

Wat een strijd hebben jullie geleverd! Maar het is gelukkig allemaal op z'n pootjes terecht gekomen.
Gelukkig werkt de nieuwe school mee en is dyscalculie bekend.
Ik ben ook heel benieuwd naar de uitslag, nog een paar dagen wachten. Fijn dat je ons nog wel even op de hoogte brengt van de uitslag.
Er is nu al een hele zorg van jullie schouders afgevallen denk ik....
Ik ben heel blij voor jullie.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor jacky » 21 Jun 2006 21:33

hoi renee.
rianne is geslaagd :D
de vlag hangt uit met haar rugzak en daaraan de werkboeken van wiskunde en nederlands natuurlijk :lol:
we zijn allemaal super blij. :lol: :P :lol: :P :lol:
en wat ons nog het meest verbaasde en heel erg blij maakte is dat ze voor haar wiskunde examen een 6.5 heeft gehaald. :P voor nederlands een 6.2 voor engels een 7.0 dus je ziet ze is der helemaal door.
haar wiskunde leraar vertelde haar dat zelfs hij in de zenuwen heeft gezeten over rianne hoe ze het gemaakt zou hebben.
maar ook hij is superblij voor haar evenals nog diverse andere leraren.
wij zijn reuze blij dat deze vmbo school zo goed heeft mee gewerkt om rianne een zo goed mogelijk rsultaat te laten behale.
ook al was zij de eerste daar op school die hierop getest is.
maar wij zijn heel tevreden met "college Den Hulster" in Tegelen. Applause
en dat mag ook best wel een keer gezegd worden :)
aankomende woensdag 28 juni is de diploma uitreiking en dan sluit ze haar vmbo periode af.
dan gaat ze weer een nieuwe uitdaging aan, nieuwe school, nieuwe klasgenoten, nieuwe leraren.
hoop dat het weer 2 leuke jaren worden voor haar en dat ze met haar dyscalculie om weet te blijven gaan.
ik zal zeker nog op "onze" site blijven lezen en zal jullie op de hoogte blijven houden over het verdere verloop van haar studie. :wink:

nog heel veel succes en bedankt.

groetjes jacqueline
jacky
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 22 Aug 2004 20:06
Woonplaats: Limburg

Berichtdoor jacqui » 27 Mei 2007 22:39

hoi renee

dacht laat nog een keertje van me horen. :)
met rianne gaat het heel erg goed op het mbo.
ze doet nu de opleiding helpende zorg niveau 2 maar ze haalt alleen maar 8 en 9 :D terwijl ze nog niet echt heel hard leert.
dit is iets heel anders dan op het vmbo daar moest ze er echt aan trekken om een voldoende te halen.
nu kan ze als ze wil het volgende schooljaar door stromen naar de opleiding verzorgende IG niveau 3 en dat gaat ze dan ook doen. het enige waar ze dan tegen op ziet :? zijn de rekenformules wat medicijnen en injecteren betreft maar dat is van later zorg
ze heeft het geluk dat ze een mentor heeft die zelf een dochter met dyscalculie heeft dus begrip genoeg. :P
verder is ze heel erg positief gegroeid haar onzekerheid is weg is erg zelfstandig en staat met 2 benen vol in het leven.
ze is sinds kort 18 jaar dus nu beginnen de rijlessen ben benieuwd hoe ze het er vanaf gaat brengen maar ook hier hou ik je over op de hoogte.

groetjes jacky

ps sta nu onder de naam jacqui want was mijn wachtwoord en gebruikersnaam vergeten.
jacqui
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 22 Jun 2006 20:41
Woonplaats: limburg

Re: alweer een moeder

Berichtdoor artemis » 09 Jun 2007 20:31

jacky schreef:ze heeft altijd verschrikkelijk veel moeite gehad met rekenen, wiskunde enz enz
het is allemaal zo herkenbaar wat ik lees op deze site.
ook het caotische is heel herkenbaar.
het is altijd een wanorde bij haar op de kamer.


Hoi jaqueline en rianne,
Weet niet of jullie nog op dit forum actief zijn?
Hebben jullie wel ns wat gelezen over ADD?

Herken wat je hierboven schrijft maar ben er niet overheen gegroeid :-)
Ben nu in de 40, nog steeds chaotisch en nu is niet alleen mn kamer maar met vlagen mn hele huis n wanorde :-)

Heb zelf ADD en een rekenprobleem. Wel goed ruimtelijk inzicht. En als ik bv in mn welk vaak iets bepaalds met cijfers doe, lukt het wel. Als het een doel dient, bv en omdat ik het leuk vind op mn werk. Maar als ik er een tijd uit ben moet ik er weer helemaal in komen.

Veel ADD-ers hebben ook discalculie of dislexie.
artemis
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 Jun 2007 21:40

Berichtdoor jacqui » 11 Jun 2007 21:40

hoi artemis

nee heb nog niets gehoord over ADD. wat houd dat precies in. :?:
ik ben nl ook best een chaotisch iemand :? mijn huis is soms ook een grote warboel. tot ik dan ineens de kolder in mijn kop krijg en dan moet alles van boven naar beneden opgeruimd worden :) en blinkt mijn huis weer als een spiegel. dan neem ik me voor om het nooit meer zover te laten komen. maar je raad het al enkele maanden later is het weer zover. :oops: . het is niet smerig thuis alleen chaotisch. en ook ik had een reken probleem op de lagere school. kan wel de tafeltjes en ook klok kijken ed maar wiskunde is niets voor mij. dat is de afdeling van mijn man.
ook ik ben in de 40.
ben heel benieuwd bestaat er een site voor :?:
groetjes
jacqui
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 22 Jun 2006 20:41
Woonplaats: limburg

Berichtdoor artemis » 14 Jun 2007 20:36

hoi,

Vind zelf www.sadd.nl wel duidelijk en herkenbaar.
Is ook een forum bij.
Andere sites gaan vaak over adhd of zijn engelstalig.

doei, artemis
artemis
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 Jun 2007 21:40

Berichtdoor artemis » 14 Jun 2007 20:39

bedoelde eigenlijk www.levente.nl , heel veel informatie.
is site van ervaringsdeskundige die stichting add heeft opgericht.
artemis
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 Jun 2007 21:40

Vorige

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron