Ik stel me ook maar even voor

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Ik stel me ook maar even voor

Berichtdoor Elisah » 21 Apr 2005 11:41

Hallo,
ik ben Elisah, ik ben 18 jaar.
Net als veel mensen op dit forum heb ik al sinds ik me kan herinneren heelveel last met rekenen. Op de basisschool was ik altijd als allerlaatste klaar en had altijd het allermeeste fouten met rekenwerkjes. Met de tafels kwam ik niet verder dan tafels 1, 2, 5 en 10, de rest kreeg ik er gewoon niet in. Ook heb ik veel moeite met dingen achter elkaar onthouden en recepten lezen, met autorijles vergeet ik gewoon in welke volgorde alles moet. Het is zelfs zo erg dat ik een keer een appeltaart heb gebakken met 300 gram suiker erin (in plaats van 30) en met het paneermeel door deeg (ipv op de bodem), het was niet te eten. Soms voel ik me echt een kneus, want het lijkt zó dom.
Ik zit op het VWO, in klas 5. In klas 4 had ik een profiel gekozen, EM, met economie en wiskunde A12. Ik heb daar heel erg veel moeite mee gehad en ben blijven zitten, door ontzettend lage cijfers voor wiskunde en economie, 2en en 3en enzo. Ik wilde persé doorzetten, en heb mij op advies laten testen.. diagnose: dyscalculie. Eindelijk herkenning. Maar ik kon er niets mee, ik bleef toch al zitten. Nu heb ik de 4e klas dus wel gehaald, en ben bezig in de 5e. Uiteindelijk heb ik nu een profiel, CM, met zo min mogelijk wiskunde, en nog steeds is het kantje boord. Ik ben blij dat ik deze site heb gevonden en jullie verhalen heb gelezen. Ik herken er veel in, en ben blij dat ik eindelijk mensen heb gevonden die niet alleen begrijpen hoe het is, maar ook echt wéten hoe het is.
Groetjes,
Elisah :)
Elisah
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 Apr 2005 11:29
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Renée » 27 Apr 2005 20:32

Hallo Elisah, welkom op het forum!

Wat goed van je dat je je verhaal hier hebt willen doen. Weer een doorzetter!
Erkenning en herkenning brengt je een stuk verder. Je begrijpt nu waarom er bepaalde dingen niet gaat zoals je zou willen. Ook de school zorgt er hopelijk voor dat je meer tijd krijgt bij de rekenvakken. Heeft degene die je getest heeft ook verdere adviezen gegeven?

Dom ben je absoluut niet als je het vwo doet lijkt me :).
Maar als je het niet erg vindt kom ik geen taart bij je eten :lol:
Je hoeft niet alles goed te kunnen!

Jij redt het wel!
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron