niet hoger dan groep 7 met rekenen

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

niet hoger dan groep 7 met rekenen

Berichtdoor nynke » 12 Mrt 2005 18:25

Hallo iedereen,

Mijn naam is Nynke ik ben 23 jaar
Zolang ik mij kan herinneren heb ik moeite gehad met rekenen.
Op de basisschool liep ik altijd achter met rekenen en kon niet goed mee komen met de rest van de groep.
In groep 5 kreeg ik een apart reken boekje en in groep 6 rekende ik met groep 5 mee.
Uiteindelijk rekende ik in groep 8 met groep 6/7 mee.
Toen ik uiteindelijk naar het VBO ging, kreeg ik daar natuurlijk ook wiskunde ( alleen in het eerste jaar)
Dat was dramatisch ik maakte nooit mn huiswerk en toetsen waren altijd dikke onvoldoedes
Nu ben ik inmiddels 23 en ik kan totaal niet rekenen bij de kassa's kan ik het wisselgeld wat ik terug krijg niet volgen.
Bij de 10 % procent kortingen denk ik altijd " hmm korting das positief"
Maar hoeveel korting :?: k zou het niet weten.....
Bij tellen moet ik het op mn vingers doen en heb eigelijk overal een rekenmachine voor nodig..
Ik ben nooit onderzocht voor discalculli.......nu ben ik eigelijk heel benieuwd of ik dit heb of niet.....
Waar kun je je laten testten en hoe duur is dit?? ik heb gehoord dat dit heel duur is ( ik ben nl student en leer voor peuterleidster)

Groetjes Nynke
nynke
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 12 Mrt 2005 18:02

Welkom nynke

Berichtdoor Renée » 15 Mrt 2005 21:16

Beste Nynke, welkom op het forum :)

Zo te horen was en is rekenen niet je sterkste punt :)
Ik kan me voorstellen dat je er soms last van hebt. Zeker bij de gewone dagelijkse dingen.
Je kunt je laten testen bij een gz-psycholoog. De kosten zijn verschillend en moet je bij degene waar je je laat testen aanvragen.
Heb je al nagedacht over het doel van de test? En wat je er verder mee wil?
Het lijkt misschien gek, maar je zou ook kunnen besluiten om je niet te laten testen omdat de kosten vrij hoog zijn en misschien het rendement laag. Wat je misschien eerst nog zou kunnen proberen is om bij een goed remedial teacher wat lessen te nemen en te kijken of het rekenen zich verbetert. Blijft het echter zeer slecht dan kun je je alsnog laten testen in overleg met de remedial teacher.

veel succes.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron