ook ik stel me maar even voor :)

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

ook ik stel me maar even voor :)

Berichtdoor Merle » 23 Feb 2005 18:58

Hallo,
ik wilde me ook graag even voorstellen!
Ik ben Merel, 18 jaar oud en net begonnen met studeren.
Ik heb altijd al gekampt met rekenproblemen, bijles hielp nooit.
Daarom heb ik in de 2e klas een test gedaan, waaruit bleek dat ik dyscalculie heb. Ik dacht 'fijn, eindelijk bewijs dat ik niet dom ben, maar dat er écht een reden is dat ik zo slecht ben in wiskunde'. Ik hoopte dat mensen me nu niet meer dom zouden vinden. Maar helaas, het werkte vrij averechts. Ik kreeg wel bepaalde 'faciliteiten' (dwz. ik had een half uur langer dan de rest om mijn wiskunde repetities/examen te maken en ik mocht er zo nu en dan een voorbeeld formule bijhouden) maar mensen namen het niet serieus, vonden me een smiecht en dachten dat ik ze voorloog omdat ik gewoon mijn best niet wilde doen.
Ik ben blij dat er nu meer aandacht is voor dyscalculie, mijn zusje heeft het ook en ik merk dat ze er (op die zelfde school) nu al beter mee om gaan. Daarom wil ik zeggen; mensen, Spread the word about dyscalculie!
Maak het bekent! :D Zelf ben ik op mn pootjes terecht gekomen, met een 3,1 voor mijn VWO centraal wiskunde examen, maar toch nog een 5 op mijn eindlijst!! Echt super proud was ik :)
(helaas.. over 4 weken start mijn studie vak 'inferentiële statistiek'... ben benieuwd :roll: )
Hm.. dit stuk is een beetje lang geworden.. maar goed
Mensen, hou de moed er in, eventually komt het allemaal wel goed met die resultaten. Je bent echt niet minder om je dyscalculie.
Kuss
Merle
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 23 Feb 2005 18:48

Berichtdoor Renée » 26 Feb 2005 14:39

Beste Merle, welkom op het forum!

Zelf ben ik op mn pootjes terecht gekomen, met een 3,1 voor mijn VWO centraal wiskunde examen, maar toch nog een 5 op mijn eindlijst!! Echt super proud was ik

Dat kan ik me voorstellen.... Duim op & Applause!

Voor je zus heb je baanbrekend werk gedaan, daar is ze vast wel blij mee!
Hoe staan ze tegenover je rekenproblemen op deze opleiding?

Intussen houden wij net als jij de moed erin! Dank je wel voor je opbeurende verhaal.
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron