IK HEB DYSCALCULLIE

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

IK HEB DYSCALCULLIE

Berichtdoor Saengirl » 21 Jan 2005 11:01

Hallo allemaal,

Ik ben Geja en ik ben 20 jaar oud. Ook ik heb dyscalcullie.
Op de basisschool kon ik niet goed mee komen met rekenen. Daar deden ze toen helemaal niks mee. Tot huilens toe moest ik bijlessen volgen. Na de basisschool ben ik een jaar naar het IVVO in Wormerveer geweest. Daar kwamen ze erachter dat sommige rekenproblemen ik ook echt niet snapte. Pas in de 4e van de middelbare school kwam uit wat ik had. Daarna kreeg ik ook wel goeie begeleiding van mijn leraar. Nu studeer ik voor verpleegkundige waarin ook ook veel met cijfers moet werken. Ik heb zo mijn eigen maniertjes om er mee om te gaan. Maar ook tel ik nog met mijn vingers. Hoofdrekenen kan ik niet. Getallen boven de 1000 is een regelrechte ramp. Vaak draai ik de breuken of getallen ook om. Daar ben ik weleens om uitgelachen. Gelukkig weet ik nu wat er aan de hand is!!
Geja
Saengirl
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 Jan 2005 10:55
Woonplaats: zaandam

Berichtdoor Renée » 21 Jan 2005 13:56

Hoi Geja, welkom op het forum,

Ben je getest door op de middelbare school? Kun je wat meer vertellen over die test? Is er advies gegeven aan de school wat en hoe te doen?

Goed van je dat je een beroep gekozen hebt wat bij je past en je niet hebt laten weerhouden door het rekenen. Duim op

Heb je nog leuke ezelsbruggetjes voor ons om berekeningen te maken?

Ik blijf het vreselijk vinden als mensen elkaar uitlachen als je iets niet kunt.
Aleen domme mensen associëren slim met rekenen is hier wel van toepassing! :)
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Saengirl » 25 Jan 2005 20:05

Hoi Renee,

Ze hebben mij niet getest. Ik heb alleen met iemand gesproken erover. Zij herkende daar duidelijk in dat ik dyscalcullie heb. HELAAS :( Ik gebruik zo mijn eigen methoden. Ik haal de cijfers uitelkaar. Dus bijvoorbeeld 379 word 3 7 9. Zo kan ik het makkelijker onthouden.

Groetjes,

Geja
Geja
Saengirl
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 21 Jan 2005 10:55
Woonplaats: zaandam

Berichtdoor Renée » 28 Jan 2005 8:08

Hey renee, Ik heb een test gemaakt op het IVVO. Daaruit kwam dat ik dyscalcullie heb. gr geja


Hebben ze je nog adviezen gegeven over hoe je met dyscalculie om moet gaan?
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron