Met veel interesse las ik het forum

Maar goed, ik heb zelf ook dyscalculie. Bij mij is toen ik nog maar een paar maanden was al geconstateerd dat ik het zal hebben aangezien ik toen een EG heb gehad. Toen ik nog op de basisschool was had ik niet echt door dat ik de enige was die slecht in rekenen was. Dit was dus wel zo, ik begreep echt de sommen niet. Vooral toen de verhaaltjessommen aan de beurt waren en de breuken is het voor mij een compleet raadsel geworden. Het leek wel of ze een andere taal spraken. Ik heb veel bijles gekregen door mijn vader die Remedial Teacher is (echt een zegen!)
Met de citotoets kwam eruit dat ik op de rand zat van de Mavo maar misschien beter VBO kon doen. Ik heb ook op de Mavo veel bijles gekregen en uiteindelijk de vakken wiskunde, natuurkunde, scheikunde, informatica en economie weggekozen zodat ik op D-niveau kon slagen. (geweldig dat dat kon op de Mavo!)
Hierna heb ik SPW gedaan, waar ik met glans doorheen ging. Op de SPH kwam ik erachter dat mijn inzicht niet erg geweldig is. Ook ik heb toen mijn rijbewijs gehaald, in 4x!:). Dit vonden de leraren maar wat moeilijk, desondanks ben ik zeer goed doorgekomen en ben ik zelfs voor 3 maanden in Malawi geweest (Afrika) om daar af te studeren.
Ik ben geslaagd! Hoera!

Op dit moment ben ik aan het kijken voor een mogelijke vervolgopleiding. Ook ik ben iemand die graag orthopedagogiek zal willen volgen. Maar ik stuit op de statistieken. Volgens mij is er geen mogelijkheid om dit over te slaan. Daarom wil ik nu HBO-V gaan volgen. De vraag is alleen of ik hier ook tegen het rekenen aan zal lopen. Eind juli moet ik een test doen om te kijken of ik geschikt ben voor HBO-V...hopelijk komt daar geen rekenen bij kijken....
Groeten,
Willemieke
ps: Gefeliciteerd fam. Goofy!