ik ben blij dat dit forum bestaat! Hier kan ik even mijn hart luchten over die mogelijke dyscalculie van mij.

Ik weet zowat zeker dat ik dyscalculie heb ook wat ik op Wiki heb gelezen en op dit forum. Ik word er een beetje emotioneel van als ik treads lees op dit forum. De reden is dat het me gewoon bekend voorkomt die klachten. Nu had ik vorige week een eerste dyscalculie-onderzoek en die test was negatief tot mijn grote verbazing! Ik zat op de gemiddelde nivo van leerlingen van de rest van Nederland. Behalve met hoofdrekenen zat ik onder de nivo in vergelijking met de rest van Nederland. Ik snap er echt niks van waarom ik nu opeens kon rekenen! Soms had ik gegokt of ik had een antwoord die niet in de meerkeuze stond maar wel vlakbij mijn antwoord kwam. Met ruimtelijk inzicht ging het goed omdat ik op de middelbare school metaal deed en daarbij moest men tekeningen maken en weten aan welke kant je stond (LZ, RZ, OA, VA en BA). **Ik kreeg net een mailtje om de onderzoek naar dyscalculie stop te zetten, tot mijn frustratie.** En nu heb ik vrijdag een afspraak om de resultaten door te nemen over het onderzoek van vorige week. Maar ik heb gewoon het gevoel dat ik dyscalculie gewoon heb! Hebben jullie nog enkele tips om er echt goed erachter te komen?
Hier zijn mijn cijvers over het rekenen: