Dyscalculie en video games (fighting games)

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij volwassenen.

Moderators: Sébastien, Renée

Dyscalculie en video games (fighting games)

Berichtdoor Jacintha1986 » 08 Dec 2019 21:20

Dag allemaal,

Ik wilde eens dit topic naar voren brengen en zien of er misschien andere mensen met Dyscalculie ervaringen/tips hebben. Ik heb Dyscalculie en recent ben ik in een hobby gedoken wat ik al jaren wilde doen: Fighting games leren (voor de mensen die het niet weten, Fighting Games zijn een subgenre van videogames). Ik merk echter dat dit met Dyscalculie (of wat ik lees op het internet, om het even welke stoornis), nog niet zo gemakkelijk maakt. pieeeep notation wordt in cijfers uitgedrukt, blijkbaar bestaat er zoiets als framedata in Fighting Games, uiteraard volledig in cijfers en ik merk ook dat mijn brein de buttons (kruisje, vierkantje, rondje, ...) interpreteert als mathemathische symbolen, wat het leren van combo's nog eens moeilijker maakt. Zijn er hier gamers met Dyscalculie en welke problemen ondervinden jullie (of ondervind je geen problemen?) Bestaan er ook oplossingen voor? Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Ik speel trouwens op de playstation 4.

Groetjes!
Jacintha
Jacintha1986
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 Dec 2019 21:13

Terug naar Dyscalculie bij volwassenen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron