Ik kom pas de laatste tijd de term Dyscalculie tegen en het lijkt erop dat ik het ook heb. Zeker weten doe ik het niet want ik heb nog nooit tests gehad of iets dergelijks.
Het begon dus al op de basisschool. Hoofdrekenen was voor mij een ramp. Ik was al blij met een 5 en op mijn rapport had ik altijd een 5,5 staan. Van gewoon rekenen snapte ik ook niets. Breuken??Tafels??Delen??Het ging gewoon niet. Ik had altijd mijn vingers nodig en mijn schriften stonden vol met rode strepen. Ik was dus altijd een zwakke leerling. Ik heb wel bijles gehad maar dat heeft weinig geholpen.
Daarna heb ik de MAVO gedaan. Natuurkunde en scheikunde heb ik zo snel mogelijk laten vallen omdat ik het gewoon niet kon. Ik snapte dr nix van en haalde allleen maar onvoldoendes. Wiskunde was verplicht en ook daar heb ik regelmatig bijlessen in gehad. Uiteindelijk heb ik het op C-niveua gehaald met een 6. Ik was dus toch geslaagd voor de Mavo.
Daarna ben ik het MBO gaan doen en de eerste 2 jaar ging het goed.
In het 3e en 4e jaar ging het gewoon niet. Ik kreeg vakken als economie, bedrijfsadministratie en weer wiskunde. Het certificaat wiskunde heb ik nooit gehaald en economie alleen door spieken

Sorry voor het lange verhaal maar ik zou graag weten waar ik me bijvoorbeeld kan laten testen. Want ik moet nog steeds dat certificaat halen, anders heb ik geen diploma. Ik ben op zoek naar een vaste baan maar zonder diploma kom ik niet aan de bak.

Bedankt voor het lezen.

Groetjes
Hannie