dyscalculie vastgesteld op mijn 35e...

Hier kunnen discussies gevoerd worden over dyscalculie en concequenties voor school en werk.

dyscalculie vastgesteld op mijn 35e...

Berichtdoor annalise » 10 Jul 2011 18:51

Hoi, ik ben docent Engels in het voortgezet en middelbaarberoepsonderwijs. Heb mijn bachelor in psychologie behaald. Ik ben in november 2010 met de master psychologie begonnen aan de universiteit van Utrecht, helaas, ben ik ermee gestopt. Ik liep tegen veel moeilijkheden, vooral statistiek en diagnostiek. Ik heb zelfs bijles van een paar uur per week gevolgd en ook aanvullend studiemateriaal besteld. Het mocht allemaal niet baten. Toon heb ik besloten om een dyscalculie onderzoek te laten doen, en ja hoor, dyscalculie is bij me gediagnosticeerd. Mijn vraag is, wat NU?

Groetjes, annalise
annalise
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 Mei 2011 10:36

Re: dyscalculie vastgesteld op mijn 35e...

Berichtdoor Sébastien » 18 Jul 2011 16:05

Mijn vraag is, wat NU?

Dat hangt er vanaf wat je zelf wilt.
Als je je opleiding toch wilt voortzetten, zou ik sowieso met je mentor/studie-adviseur om tafel gaan zitten de de mogelijkheden verkennen.
Verder is statistiek iets wat er bij de gemiddelde persoon niet in een paar uur in gaat zitten. Ik heb genoeg leerlingen in 6 vwo die het na een jaar ook niet onder de knie hebben. Maar het is vaak een klik die je moet maken. Met dyscalculie zullen er onderdelen van de statistiek zelf problemen opleveren. Bijles is meestal wel vruchtbaar, al duurt het vaak even. Specifieke hulp bij dyscalculie kun je natuurlijk ook regelen, al is dat vaak lastig, aangezien de know-how niet altijd adequaat is. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat je niet je masterfase kunt halen als je je bachelor hebt afgerond! Zeker niet als je de nodige hulp in gaat schakelen!
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Re: dyscalculie vastgesteld op mijn 35e...

Berichtdoor sabakanwal » 03 Dec 2014 13:30

Hallo, ik heb daar ook last van. Ik begon dit jaar met een schakelprogramma voor de universiteit. Het eerste vak is wiskunde en t eerste tentamen is basiswiskunde zonder rekenmachine. De simpele sommetjes lukken nog wel, maar met grotere getallen zie ik de uitkomst simpelweg niet. Verder doe ik wiskunde b en binnekort dus op universitair niveau en dat gaat prima, zolang ik niet te veel onder druk sta en mn rekenmachine mag gebruiken.
sabakanwal
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 03 Dec 2014 13:27


Terug naar Discussies

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten