proefpersonen gezocht voor onderzoek

Oproep voor een onderzoek / werkstuk over dyscalculie: plaats hier uw bericht.

proefpersonen gezocht voor onderzoek

Berichtdoor Kim Peters » 14 Aug 2011 21:07

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Ik, Kim Peters, ben een vierdejaars studente van de opleiding Logopedie aan de Hogeschool Zuyd te Heerlen. Na de zomervakantie dien ik nog één opdracht te voltooien, alvorens ik mijn diploma behaal.

De opdracht die ik ga uitvoeren, maakt deel uit van een onderzoekslijn naar de Cognitieve Deelvaardigheden Rekenen (CDR), een Vlaams instrument voor het onderzoeken van de rekenvaardigheden. Er zijn al een aantal opdrachten gewijd aan het aanpassen van het Vlaams instrument voor de Nederlandse situatie. Er is namelijk nog geen Nederlands instrument voorhanden dat alle deelvaardigheden die nodig zijn bij het rekenen in kaart brengt. En dat terwijl rekenen in onze maatschappij zeer belangrijk is. Denk bijvoorbeeld eens aan klokkijken of het betalen van boodschappen. Voor mijn opdracht ben ik daarom in de regio's Zuid-Limburg en Midden-Limburg op zoek naar een onbeperkt aantal kinderen uit groep 3 tot en met 8 van het regulier basisonderwijs, waarbij het vermoeden bestaat van dyscalculie of waarbij dyscalculie al gediagnosticeerd is en waarbij ik de CDR mag afnemen.

De afnameduur van de CDR bedraagt 1 uur, waarin uw kind de rekentest zelfstandig invult. De onderzoeksresultaten zijn in principe alleen bedoeld voor het onderzoeken van de bruikbaarheid van de CDR en voor het tonen van mijn vaardigheden aan mijn supervisor.
De resultaten zullen dan ook geheel anoniem worden verwerkt. Uiteraard kunnen deze wel worden teruggekoppeld naar u.

In principe is het de bedoeling dat de afname van de CDR plaatsvindt in de maand september of begin oktober.

De onderzoeksafname mag uiteraard niet plaatsvinden zonder uw toestemming. Daarom vraag ik u vriendelijk, wanneer u bereid bent om mee te werken aan mijn onderzoek, voor 27 augustus een reactie te sturen via dit forum of naar psr.kpeters@gmail.com. U ontvangt dan een toestemmingsformulier.

Voor vragen en/of opmerkingen kunt u mij ook bereiken via psr.kpeters@gmail.com

Ik kijk uit naar uw reactie!

Met vriendelijke groet,
Kim Peters
Kim Peters
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 13 Aug 2011 16:34

Terug naar Oproep voor onderzoek / Werkstuk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten