Ik reken fout.

Verschillende methodes die proberen om vooruitgang te boeken bij leerproblemen

Moderators: Sébastien, Renée

Ik reken fout.

Berichtdoor shaftienator » 15 Feb 2007 9:55

omgaan met rekenproblemen : een gids voor ouders, leerkrachten en begeleiders

Beschrijving:
`Staat hier nu 82 of 28?´, `Moet ik bij delen en vermenigvuldigen aan de rechter- of aan de linkerkant beginnen te werken?´, `Ik zal nooit uit mijn hoofd kunnen rekenen´...
Goed rekenen. Sommige kinderen lijken het nooit te zullen leren. Zij hebben moeite met het lezen van getallen, met de tafels, ze begrijpen de rekentaal niet... De gewone strategieën (zoals het opdreunen van tafels) helpen deze kinderen niet echt vooruit.
Martine Ceyssens, die eerder vanuit haar ervaring in de praktijk een veelgelezen boek schreef over dyslexie, ontwikkelde tal van hulpmiddelen voor het rekenen. In dit boek brengt zij rijmpjes en tekeningen bijeen die kinderen kunnen helpen bij het splitsen van getallen of het aanleren van de maaltafels. Ouders en kinderen vinden er andere originele en praktisch bruikbare hulpmiddelen in voor het lezen van de klok, het delen, het metend rekenen en het begrijpen van de specifieke rekentaal.

Ik kwam dit boek tegen en dacht dat het wel een goed hulpmiddel zou zijn voor diverse reken problemen.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ction=BOOK


Totaal kost het boek nog geen 22 euro inc verzendkosten, dus het is zeker de moeite waard. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Met vriendelijke groet,

Richard de Hoo
Richard de Hoo
Communication & Multimedia Design
Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Email: hoo200@tech.nhl.nl
shaftienator
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 13 Feb 2007 9:25
Woonplaats: Harlingen

Berichtdoor Sébastien » 19 Feb 2007 18:04

Ja aardig boek. Staan een aantal leuke dingen in.
Alleen wel bedoeld voor de basisschoolleeftijd.
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland


Terug naar Methodes bij leerproblemen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron