school neemt 4-5 mnd voor examen hulpkaarten af....HELP

Wat kan een school doen?
Hoe kom ik aan informatie over dyscalculie?

Moderators: Sébastien, Renée

school neemt 4-5 mnd voor examen hulpkaarten af....HELP

Berichtdoor Danetta » 18 Nov 2010 9:06

Ik denk dat de titel al genoeg zegt.
De leraar beweert INEENS dat Noel zijn hulpkaarten altijd alleen in de klas heeft gebruikt tijdens de les, en nooit tijdens een toets.
Hij krijgt nu 10 minuten extra tijd ( had hij al)
Bovendien heb ik een brief van verleden schooljaar waarin staat dat dit toegestaan is!!!!
Hoe in vredesnaam krijg ik ze aan hun verstand dat je zo kort voor de schoolexamens deze maatregelen niet nemen kunt. Niets van het onderwijs zoals hij dat kreeg is er op gebaseerd geweest dat hij dit zelf moest kunnen ( behalve dan dat hij het niet kan)
Stichting MEE gaat as week mee naar een zoveelste gesprek hierover.
Zij steunen mij evenals de orthopedagoog die ooit de test gedaan heeft.
De leerplichtambtenaar vind het erg maar vind ook dat dit niet zijn vakgebied is..en de school.....volgt braaf de wiskundeleraar ( die onwillig is, en echt helemaal niet meedenken wil, onder t mom; dan willen alle ouders dat hebben...)

een heel verhaal , maar ik ben echt wanhopig in paniek...wie weet tot wie ik me nog wenden kan???

gr Danetta
Danetta
Danetta
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 12 Okt 2006 12:58
Woonplaats: Tholen

Berichtdoor Administrator » 18 Nov 2010 12:40

oei.....wat vervelend! Heb je aan de leraar gevraagd waarom hij dit zo ineens doet? Wat zegt de vorige wiskunde leraar ervan?
Ik denk wel dat het belangrijk is om in een zo'n goede sfeer als mogelijk dit te bespreken en te blijven communiceren.

Ik zet je vraag ook even door naar Sébastien, hij zit als leraar dicht bij de bron.
met vriendelijke groet,
Administratie Dyscalculie

www.dyscalculie.org
info@dyscalculie.org
Gebruikers-avatar
Administrator
Site Admin
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 01 Sep 2003 10:29
Woonplaats: Gelderland


Terug naar Voor leerkrachten, begeleiders en studenten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron