Symposium overstap naar VO ook over DYSCALCULIE 4 okt. 05

Wat kan een school doen?
Hoe kom ik aan informatie over dyscalculie?

Moderators: Sébastien, Renée

Symposium overstap naar VO ook over DYSCALCULIE 4 okt. 05

Berichtdoor Sita » 03 Jul 2005 10:21

Er is een vereniging voor ouders van kinderen met leer-ontwikkelings en gedragsproblemen: Balans. Website: www.balansdigitaal.nl
Deze vereniging heeft op 4 okt. 2005 een symposium met als onderwerp "De overstap van basisschool naar VO voor kinderen met leer-ontwikkelings- en gedragsproblemen". Dus ook voor kinderen met dyscalculie en hun ouders.
Het is de hele dag van tien uur 's ochtends tot 's middags vijf uur in Utrecht.

Zelf wil ik wel gaan eigenlijk, want onze dochter met dyscalculie gaat volgend jaar naar een brugklas er komt namelijk iemand spreken over DYSCALCULIE!!
Dr. Hans van Luit over:
De te verwachten problemen bij wiskunde op het VO, als er sprake is van rekenproblemen of dyscalculie.


Maar ....... het kost zestig euro, als je ouderlid bent en je je voor 1 aug. aanmeld. Na 1 aug. kost het tachtig euro.

Ze zoeken voor die dag ook ouders en hun kinderen die bereid zijn te vertellen welke ervaringen zij hebben met de overstap naar het VO. Het gaat dan om de voorbereiding door basissschool en ouders en ook hoe het gaat als je eenmaal op het voortgezet onderwijs zit. Je kunt je reactie opsturen naar redactie@balansdigitaal.nl
of Redactie Balans Magazine
Postbus 93
3720 AB Bilthoven
o.v.v. naam adres tel en welke bijdrage je wilt leveren.

Ook medewerkers van scholen en instellingen zijn welkom. Zij betalen meer (en minder als ze lid zijn van Balans).
Zijn er hier mensen op het forum die er heen gaan en misschien verslag uit willen brengen? Zelf hik ik nog een beetje tegen de kosten aan....
Sita
dochter 16 jr (4 VMBO, dyscalculie?) en dochter 18 jr (Ath. 6 op zak)
Gebruikers-avatar
Sita
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 06 Feb 2005 21:45
Woonplaats: Overijssel

Berichtdoor Renée » 04 Jul 2005 13:46

Dank je wel voor deze informatie!

Jammer dat het zo duur is. Op die manier wordt voor veel mensen informatie onhouden :(

Ik denk er ook nog even over.......
Gebruikers-avatar
Renée
Site Admin
 
Berichten: 532
Geregistreerd: 01 Sep 2003 13:51
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Sita » 04 Jul 2005 17:37

...misschien kost het je wel niets als je wordt geselecteerd om je verhaal te delen op het symposium...?

Sita
dochter 16 jr (4 VMBO, dyscalculie?) en dochter 18 jr (Ath. 6 op zak)
Gebruikers-avatar
Sita
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 06 Feb 2005 21:45
Woonplaats: Overijssel

Berichtdoor Sébastien » 04 Jul 2005 22:33

Ja inderdaad prima informatie Sita!

Alleen een beetje jammer dat het altijd zoveel geld moet kosten :(
Kan er niemand een camera meesmokkelen die daar heengaat? Dan kan de rest er ook van genieten :). Maar ik ben bang dat ze daar niet intrappen?

Dr. J.E.H. van Luit heeft meegeschreven/gewerkt/gedacht aan het laatst verschenen boek in 2004: Rekenproblemen en dyscalculie, samen met Prof. Dr. A.J.J.M. Ruissenaars en Prof. Dr. E.C.D.M. van Lieshout.
Dus het lijkt me een prima spreker!

Laatst zou Prof. Dr. Ruijssenaars in Groningen spreken, maar door te weinig animo is het niet doorgegaan. En toen was het nota bene gratis. Dus ik vraag me af hoe veel publiek dit trekt?
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland


Terug naar Voor leerkrachten, begeleiders en studenten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten