goedemorgen,
Ik ben een moeder van een zoon van 13 jaar oud, en deze heeft bijna zeer zeker dyscalculie, wij zijn al met hem bezig vanaf groep 4 om hier een verklaring voor te krijgen, nu hoorden we eind groep 8 dat dit niet kon omdat mijn zoon,s IQ niet te meten is (ongeveer 85) en omdat hij de diagnose pdd-nos heeft, maar aangezien zijn IQ niet te meten is weten ze dus niet zeker of het aan zijn IQ ligt of dat hij echt dyscalculie heeft! Hij beheerst alleen de tafel van 1,2 en 5 na dit heel lang en intensief geoefend en herhaald te hebben.heeft altijd extra ijles etc gehad..ook kan hij niet digitaal klok kijken en de borfen op het station kosten moeiet, nu heeft hij in groep 8 met de rekenmachine mogen werken ,maar hij gaat sinds dit jaar naar het voortgezet onderwijs (opcd -onderwijs) en met de strengere regels mag dit niet meer ,dus rekenen geeft enorm veel stress ,dit is erg frustrerend voor hem, hij iheeft inmiddels zijn eerste rapport gehad,en wat blijkt overal dikke zevens voor en rekenen valt extreem op met een 4,5! Nou als dat niet duidelijk is..mischien mankeert er helemaal niet zo veel aan zijn IQ..en komt het dat hij lager scoort wel door zijn dyscalculie?,hoe kan ik lsnog een dyscalculieverklaring krijgen? hij heeft hem gewoon echt nodig voor het vervolgonderwijs, graag hoor ik tips van jullie, groeten marian