Dyscalculie: problemen met Topo en Geschiedenis????

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

Dyscalculie: problemen met Topo en Geschiedenis????

Berichtdoor barkoe » 14 Okt 2010 14:51

Mijn dochter heeft dyscaculie, zit in groep 6, is het mogelijk dat je dan ook problemen kunt verwachten met Topo (kaart Nederland: provincies en hoofdsteden)en Geschiedenis? Zo ja, wat is het beste voor haar om deze goed te leren, dan denk ik aan thuis oefenen. Wie heeft hier ervaring mee.
barkoe
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 03 Jun 2009 11:59

Berichtdoor Administrator » 14 Okt 2010 17:08

Dag Barkoe,

Het is nog niet helemaal duidelijk of problemen met het (korte) termijngeheugen hoort bij dyscalculie of niet.
Ik zelf heb die combinatie wel. Dus reeksen of getallen onthouden zijn moeilijk. Het gekke is dat ik dat niet heb als ik woorden in een vreemde taal moet leren. Het heeft dus meer te maken met getallen denk ik.

Ik zou het eerst eens proberen hoe het gaat. Ezelsbruggetjes toepassen wil ook nog wel eens helpen :).

groet Renée
met vriendelijke groet,
Administratie Dyscalculie

www.dyscalculie.org
info@dyscalculie.org
Gebruikers-avatar
Administrator
Site Admin
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 01 Sep 2003 10:29
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor marit » 17 Nov 2010 22:31

Mijn zoon zit ook in groep 6, en heeft dyscalculie.
Met de zaakvakken zoals topo en geschiedenis heeft hij geen moeite.
Behalve dan dat hij de jaartallen wel eens omdraait bijvoorbeeld 1995 in plaats van 1959.
Verder hoeft leren geen beperking te zijn, maar het automatiseren van bepaalde zaken is gewoon veel lastiger.

Inderdaad zijn ezelsbruggetjes vaak een goede methode.
Ook al snapt jij de logica misschien niet, als het voor je kind werkt is het prima!
Groetjes Martine

Zoon van 9 heeft dyscalculie....
en mama ook!!
Zoon van 6 is in testfase......
marit
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 15 Nov 2010 11:47
Woonplaats: Haarlem


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron