megan

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

megan

Berichtdoor megan » 12 Mrt 2009 14:04

hoi allemaal.
ik ben de moeder van megan.
megan is bijna 10 en zit in groep 6
rekenen doet ze in groep 5
vanaf eind groep 3 heeft ze al problemen met rekenen.
tafeltjes wilde er maar niet in of blijven hangen.
wat ze s'avonds geoefend had met mij was ze de volgende ochtend alweer kwijt.
sommetjes tot de 20 heeft ze nu bijna door....dwz....het lukt nu redelijk.
klok kijken......pfffffff......analoog lukt nu bijna doordat we zelf een ikeaklok van een andere wijzerplaat hebben voorzien....maar ja....dan lukt het dus alleen op die klok.
digitaal......lukt dus echt niet.
verhaaltjes sommen......daar krijgt ze bijna nachtmerrie's van.
vorige week heeft ze via school een intelligentie onderzoek gehad..(eindelijk)
megan is na een ruim half jaar opnieuw in groep 5 rekenen van 9 mnd achterstand naar een jaar achterstand gegaan.
en nu eindelijk werd er een test gedaan om te achterhalen hoe het komt dat ze bij rekenen zo slecht scoort en dat de andere vakken wel zo goed gaan(Atjes, Btjes en af en toe een C)

toen ik deze site ontdekte.....goh....ging een wereld voor me open.
wat een herkenning.
en wat een fijne tips die ik hier vanaf haal.
megan heeft nu een leraar die een cursus dylcalculie doet. eindelijk iemand die met me meedenkt en actie onderneemt.
volgende week verwachten we de uitslag van de test.....ben zo benieuwd wat daar uitkomt.
maar na die uitslag zijn we er natuurlijk nog niet.....welke testen zal ze dan nog moeten maken om alles uit te sluiten en om duidelijk te maken of ze nu dyscalculie heeft of niet?

als iemand nog tips heeft of advies.....graag.
megan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 11 Mrt 2009 21:11

Berichtdoor Sébastien » 12 Mrt 2009 17:33

Neemt de basisschooldocent die toetsen af?
Je kunt namelijk veel testen afnemen, maar aan velen hangt een prijskaartje en hangt af van het doel...

Enkele nuttige tests eerste screening voor school:
TTR (Tempo Test Rekenen)
Dyscalculia Screener
Digitest (zie www.exam.nl) - heb ik zelf geen ervaring mee overigens

Andere tests zou ik (voor de eerste screening) niet aanraden voor niet-voldoende deskundigen, wegens complexiteit of kostenplaatje of doel van de screening.
Gebruikers-avatar
Sébastien
Moderator
 
Berichten: 385
Geregistreerd: 10 Feb 2005 23:30
Woonplaats: Flevoland

Berichtdoor megan » 16 Mrt 2009 16:02

nee...megan word wel op school getest maar door niet door haar leerkracht.
er komt dan iemand die bevoegd is om de test af te nemen .....dus gewoon op school(vertrouwde omgeving)

thanx voor het antwoord.
ga ff lekker googlen naar de aangegeven testen.

inmiddels heeft megan op school een aangepast programma gekregen op de computer voor het rekenen.
weet nu even niet meer hoe het heet maar volgens har leerkracht doet ze het best goed met dat programma.
voor mij geld nu even dat ze het leuk vind en niet nog meer een hekel krijgt aan rekenen.
ook thuis heb ik een leuk rekenspelletje gevonden dat ze erg leuk vind om te doen en zelfs zelf om vraagt om te mogen spelen.(tja.....kids en computerspelletjes)
megan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 11 Mrt 2009 21:11


Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron