handje vast houden...

Hier kunt u uw verhalen, opmerkingen en vragen kwijt, over dyscalculie bij kinderen.

Moderators: Sébastien, Renée

handje vast houden...

Berichtdoor laniramommy » 23 Mei 2008 15:33

Wie herkent dit?
Ik heb zelf discalculie en herken het dus wel van vroeger,
het gaat om het volgende;
Als je naast mijn dochter zit en haar stap voor stap begeleid, snapt ze het rekenwerk wél en maakt het goed. Maar zodra de hulp weg is, klapt ze dicht en zegt er niets van te snappen.
Nu herinner ik me van mezelf dat ik inderdaad ook breuken kon als je me stap voor stap zei nu doe je dit, nu doe je dat, maar zodra ik alleen was dansten de cijfertjes voor mijn ogen en snapte ik er geen bal van (nog overigens maar aangezien ik nu niet meer op school zit heb ik er geen last meer van op die manier. niemand die het iets kan schelen dat ik alles op mijn vingers moet tellen of met rekenmachine enzo) .

Zijn er ouders of kinderen die dit herkennen?
Hoe los je dit probleem op????

Voor school komt dit over als "ze kan het wel maar wil niet." de juf vermoed dat ze lui is....
Ze krijgt al extra reken begeleiding van de remedial teacher, maar dan hangt ze de clown uit en werkt niet mee als hij haar iets wil uitleggen.
Ze heeft overigens ook ADHD.
De andere vakken vind ze wel makkelijk en leuk dus dan lukt het haar wel te concentreren en is op taalgebied bijvoorbeeld juist heel erg sterk.
Het probleem is puur het rekenen!
Ze is de enige in de klas die de tafels nog niet kent (groep 4, net 8 jaar), en die zelfs plus en min sommen amper kan. 81-1 dat gaat dan nog redelijk maar als je zegt 81-5 dan staat ze voor een raadsel: die stap van 80 naar 79 wil ze niet snappen...... Net zoals ze het principe van tafels niet wil snappen..... Wat betekend het X teken??? dat wil er niet in.

Wie o wie heeft er goede tips??????
groetjes
Yvonne&girls
laniramommy
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 18 Apr 2007 21:01

Terug naar Dyscalculie bij kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron